Cineva să ne ajute să înţelegem cum să faci o aşa eroare

Publicat: 30 10. 2017, 11:31

Aţi văzut cum sunt producătorii auto? Când iese unul la suprafaţă cu o “maradonă”, pac a doua zi încep autodenunţurile. Că tot vorbim despre o piaţă auto. Dacă nu se autodenunţă, măcar recunosc fapta atunci când îi somează autorităţile şi organisemele internaţionale care reglează această piaţă. Am aruncat cu pietre în Volkswagen pentru manipularea soft-ului de noxe şi între timp au ieşit aproape toţi producătorii la suprafaţă cu practici ale căror rezultat era acelaşi: păcălirea consumatorilor ca să folosim o expresie nefrauduloasă. Că noi ştim că e o hoţie din care s-au îmbogăţit producătorii şi bezninarii, iar clienţii au sărăcit, asta e, de fapt, partea importantă. Deocamdată sunt procese cu tonele, nu a ieşit nicio sentinţă negru pe alb, se restituie bani, se recheamă maşini în service totul curge spre reabilitarea mărcilor prinse cu măgării. Iar noi nu prea mai putem să avem încredere în marfa pe care o cumpărăm. Zilele corectitudinii au fost numărate de mult timp, suntem la mâna norocului atunci când ne luăm o maşină.

Nu există zi de la dumnezeul industriei auto să nu iasă vreo minune la suprafaţă. Kobe Steel, Nissan şi de azi şi Subaru, sunt ultimele 3 nume mari. A fost şi Takata, iar japonezii nu sunt nici ei mai presus cu stima de sine sau cu respectul pe care îl pretind. Deşi noi credeam invers.

Vă vine să credeţi sau nu o asemenea enormitate, Subaru nu a ştiut că timp de 30 de ani nu a respectat procedurile de certificare a calităţii pentru maşinile desinate pieţei de origine. Săptămâna trecută, Nissan anunţase oprirea producţiei două săptămâni pentru piaţa japoneză şi 1.2 mil. rechemări pentru că personal nespecializat făcea controlul de calitate la ieşirea maşinilor de pe linia de asamblare.

Subaru a recunoscut că a lăsat la-ndemâna personalului necalificat certificarea maşinilor şi asta a însemnat, desigur, încălcarea legilor Ministerului de Transport din Japonia.

Autonews scrie că Subaru o să cheme în service în jur de 260.000 de maşini pentru verificări.

Conform Carscoops, Yasuyuki Yoshinaga, CEO Subaru, a declarat că “inspecţia finală e foarte importantă şi suntem conştienţi că nu s-au respectat procedurile. Am făcut asta 30 de ani fără să ne dăm seama că nu respectăm cerinţele Ministerului de Transport”.

Ministerul Transporturilor din Japonia le-a recomandat producătorilor să facă verificări interne după scandalul cu Nissan. Toyota şi Honda, alte două mari companii de maşini, nu au avut astfel de probleme.

 

Autor Alexandru Banu

Sursă Carscoops