Citroën a sărbătorit cei 100 de ani de existenţă în cadrul Concursului de Eleganţă de la Sinaia – GALERIE FOTO

Publicat: 02 07. 2019, 12:39

Sâmbătă 29 iunie 2019,  Citroën a sărbătorit cei 100 de ani de existenţă alături de fanii săi, în cadrul Concursul de Eleganţă din Sinaia, organizat de Retromobil Club România, sub înaltul Patronaj al Alteţei Sale Regale Principele Radu al României. Special pentru acest eveniment, Citroën a amenajat o expozitie inedita Citroën#100, care a reunit cele mai cunoscute modele Citroën ale tuturor timpurilor.

Pe domeniul castelului Peleş au fost expuse 9 autovehicule Citroën care au făcut istorie de-a lungul timpului: Citroën DS Pallas (1971), Citroën DS Pallas (1973), Citroën Type HY (1974), Citroën CX Prestige (1982), Citroën GSA (1984), 2CV (1989), Citroën BX GTI (1989), Citroën Xantia Activa (1994), Citroën XM (1995), alături de cele 2 modele înscrise în competiţie respectiv Traction Avant (1951) si Citroën DS Pallase IE (1970). 

În cadrul expoziţiei Citroen#100, vizitatorii au descoperit poveştile modelelor Citroën expuse, alături de poveştile colecţionarilor prezenti la eveniment. Expoziţia a încântat generaţia tânără şi a reîmprospătat amintirile generaţiilor mai în vârstă. Pe toată durata evenimentului, s-au organizat tururi ghidate şi prezentări speciale ale modelelor din expozitie. 
“Toată lumea împărtăşeşte o istorie cu Citroën, marcă legendară, popular în sensul nobil, al cărei centenar suntem mândri să îl celebrăm anul acesta” – Linda Jackson, CEO Citroën 

Fondat în 1919, Citroën a fost primul producător din afara Statelor Unite ale Americii care a fabricat vehicule de producţie în masă. Ambiţia lui André Citroën a fost să transforme automobilele în bunuri accesibile tuturor, iar talentul şi viziunea sa îndrăzneaţă au lăsat o amprentă ce continuă şi în zilele noastre. Astăzi, Citroën se reinventează cu modele precum C3, C4 Cactus sau Suv-urile compacte C3 Aircross si C5 Aircross care pun accentul pe design, confort şi tehnologie inteligentă de ultimă generaţie.  

În 2018, Citroën a vândut 825.000 de unităţi în Europa, valoare ce a însemnat un record în ultimii 7 ani şi o creştere pentru al cincilea an consecutiv. Citroen este astăzi un brand internaţional de automobile cu o gamă completa de autoturisme şi vehicule utilitare uşoare.