Citroen C-ZERO

Publicat: 18 01. 2010, 20:37

This browser does not support the video element.

Consum
zero de benzină, zero emisii de CO2, zero zgomot!
Cu
C-ZERO, Citroen îşi îmbogăţeşte oferta pe segmentul vehiculelor
mici oferind o soluţie 100 % electrică. Această nouă citadină a
fost concepută pentru a facilita deplasările în mediul urban:
dimensiuni mici, încărcare rapidă şi autonomie suficientă pentru a
acoperi toate traseele cotididene, totul într-o linişte deplină. O
adevarată concentrare de tehnologie şi creativitate pentru a
răspunde încă de astăzi cerinţelor de mâine!

Cu mai mult de 5.500 de vehicule electrice deja
produse,
Citroen dispune de o experienţă recunoscută
pentru a fi actor de primul rang pe această piaţă care va creşte
puternic în anii care vor urma. Urmând a fi comercializat în cursul
ultimului trimestru al 2010, Citroen C-ZERO, dezvoltat în
colaborare cu Mitsubishi Motors Corporation
(MMC), este a
doua ofertă a Mărcii în ceea ce priveşte vehiculele electrice,
alături de Berlingo First Electrique, dezvoltat cu Venturi.

Angajată de caţiva ani într-o politică de reducere a consumului de
carburanţi şi a gazelor cu efect de seră, marca Citroen, care
figurează printre liderii constructorilor angajaţi în protecţia
mediului înconjurător, adaugă C-ZERO gamei sale. Citroen duce
astăzi o politică ce respectă mediul înconjurător prin:
• C3 şi DS3 care propun chiar de la lansare versiuni cu emisii de
99 g de CO2 pe km,
• mai mult de 30% din vehiculele comercializate ce emit mai puţin
de 120 g de CO2 / km.
• alte tehnologii ce figurează în acest program: a doua generaţie a
sistemului Stop&Start ce va fi disponibilă în 2010, lansarea
primului vehicul full hybrid în 2011, DS5.

Vehicul in totalitate electric, Citroen C-ZERO
este dotat cu un motor sincronizat printr-un magnet
permanent
care generează 47 kW sau 64 CP CEE de la
3.000 la 6.000 rot/min.
Cuplul maxim de 180 Nm este
disponibil de la 2.000 rot/min. Puterea este transmisă către roţile
din spate cu ajutorul unui reductor mono-viteză. Alimentarea
motorului este asigurată de baterii de ultimă generaţie de
tip Lithium-ion de 330 volţi,
compusă din 88 de celule 50
Ah ( pentru o energie îmbarcată de 16 kWh), montate în centru
vehiculului.

Reîncărcarea bateriilor la Citroen C-ZERO este uşoară: este
suficientă racordarea cordonului de alimentare la o priză
de 220V.
O iîncărcare completă necesită 6 ore, în timp ce
o încărcare la 80% este posibilă în doar 30 de minute prin
utilizarea unei borne exterioare care furnizează un curent electric
monofazic de 125 Amperi la 400 Volţi pentru o putere ajungând la 50
kW. Utilizarea vehiculului este simplă: este suficientă rotirea
cheii în contact şi un semnal sonor confirmă că ‘pornirea’ s-a
realizat. Citroen C-ZERO se conduce ca orice altă maşină dotată cu
cutie automată. Tradiţionala jojă de carburant este înlocuită de un
indicator al nivelului de încărcare a bateriei.

Citroen C-ZERO este perfect adaptat pentru a satisface orice tip de
întreprindere – administraţii, colectivităţi, flote de companii –
şi în egală măsură clienţi persoane fizice aflaţi în cautarea unui
vehicul care propune o economie excepţională la utilizare. Având
4 locuri – datorită ampatamentului de 2,55m – şi
un portbagaj cu o capacitate de 166 litri,
vehiculul beneficiază de o silenţiozitate impresionantă la
funcţionare şi propune multiple echipamente care asigură confort şi
siguranţă : direcţie asistată, ABS, ASR, ESP, geamuri
electrice, 6 airbag-uri, sistem telematic pentru apelul de urgenţă
şi climatizare,
acestea fiind cele mai semnificative din
dotările standard.

Cu o lungime de 3,48 m
şi raza de bracare de 9 m, Citroen
C-ZERO se strecoară în oraşe cu o mare uşurinţă. Performanţele sale
(viteza maximă de 130 km/h atinsă în aproximativ
15 secunde şi preluările de la 60 la 90 km/h în 6 secunde) şi
autonomia acesteia de aproximativ 130 km (in functie de ciclul mixt
normalizat) îi permit de asemenea să se aventureze fără probleme şi
în afara oraşelor. În Franţa, 70% din traseele cotidiene, în timpul
săptămânii, reprezintă mai puţin de 30 km, pentru o medie globală
de 40 km.