„Cred că va fi vorba despre volum în România” – Bart Gerris, Regional Director for Europe, Bentley

Publicat: 20 12. 2013, 13:12

Bentley, prin intermediul celor de la Porsche Inter Auto, a deschis un nou showroom în Bucureşti. La inaugurarea noului sediu al mărcii britanice în România a fost prezent şi Bart Gerris, directorul regional Bentley în Europa. Am discutat cu el puţin despre planurile constructorului englez în România, dar şi câte ceva despre istoria producătorului cu sediul în Crewe.

ProMotor: Pentru început, aş vrea să ştiu ce înseamnă pentru dumneavoastră Bentley?

Bart Gerris: Pentru mine, Bentley reprezintă o declaraţie de lux şi performanţă. Această combinaţie defineşte, în realitate, marca Bentley şi este o definiţie a mărcii Bentley pentru mine. Am condus toate modelele şi de fiecare dată când intri într-o maşină care poartă sigla Bentley simţi această declaraţie despre care vorbeam mai înainte.

Noi nu construim o maşină sport, nu construim o limuzină pură. Este pur şi simplu o combinaţie între performanţă şi lux şi este o plăcere de fiecare dată când stau într-un Bentley.

Oamenii trebuie să stea în maşină şi să o conducă. Abia după aceea poţi să simţi lucrurile despre care vorbesc aici.

Acum că Bentley are o nouă casă în România, există o expunere mai mare pentru marca britanică pe care o reprezentanţi pe Bătrânul Continent. Ce aşteptări aveţi de la România în contextul unei creşteri constante pentru Bentley în Europa?

Pentru noi, e foarte important să ştim că există un plan de afaceri viabil în fiecare ţară în care suntem reprezentaţi, fiindcă, în cele din urmă, partenerii noştri – precum Porsche Inter Auto în România – trebuie să facă bani. E foarte simplu. Dacă nu pot face bani, înseamnă că nu pot să plătească această investiţie frumoasă (noul showroom Bentley din Bucureşti – n.a.).

Aşadar, în fiecare ţară, ne uităm la planul de business împreună cu partenerul nostru şi, dacă suntem de părere că putem vinde un anumit număr de maşini în ţara respectivă şi că e un exerciţiu profitabil, vom merge mai departe. Deci e întotdeauna o alegere bazată pe un plan de afaceri viabil.

În consecinţă, cred că va fi vorba despre volum în România, ceea ce e suficient pentru a avea un profit bun în partea dealerului.

Se vorbeşte mult despre creşterea numărului de maşini vândute. Există vreun risc ca Bentley să piardă din exclusivitate?

Aşa cum îţi poţi imagina, există o reţea de dealeri şi, fireşte, există o relaţie absolut normală între producător şi reţeaua de dealeri – producătorul vrea să construiască la volum, iar dealerul vrea să vândă maşini şi să facă bani. Mai mult, am avut uneori discuţii cu dealerii, cum că nu ar trebui să vândă chiar aşa de multe maşini, fiindcă nu denotă exclusivitate.

Însă, chiar dacă am vinde de 4-5 ori mai multe maşini decât vindem acum, tot nu ar însemna foarte mult pe un continent atât de mare cum e Europa. Nu îşi va pierde niciodată, dar niciodată, exclusivitatea. În plus, dacă stai în maşină şi nu simţi exclusivitatea, înseamnă că am greşit cu ceva.

Eu cred în continuare că nu este vorba doar despre numărul de maşini vândute, ci şi despre povestea care însoţeşte fiecare maşină ce iese de pe linia de asamblare, iar la noi această poveste este rezumată în două cuvinte: lux şi performanţă.

Am pus această întrebare doar pentru că Ferrari a luat decizia de a limita numărul de maşini produse cu scopul de a păstra nivelul de exclusivitate.

Da, e adevărat (râde). Am opinia mea despre această mişcare, dar nu o să comentez acum. Nu ne este frică de exclusivitate şi chiar dacă anul trecut a fost un an bun, cu 8.500 de maşini vândute în lumea întreagă – dintre care 1.300 în Europa -, tot este o valoare mică pentru un teritoriu atât de mare.

În 2003, Bentley a câştigat din nou legendara cursă de 24 de ore de la Le Mans, la mai bine de 70 de ani de la ultima victorie din anii ’30. Cum a ajutat performanţa din 2003 la atragerea de noi clienţi Bentley?

Fireşte, o victorie la Le Mans are un impact foarte mare asupra felului în care oamenii se uită la marca ta. În companie a fost un zumzet continuu încă dinainte să ajung eu acolo – toată lumea este entuziasmată de podiumul din 2003. Aşa că o victorie la Le Mans este, pentru oricare companie auto, un bun foarte preţios.

În încheiere, aş vrea să îmi spuneţi dacă există un echivalent modern pentru faimoşii Băieţi Bentley (Bentley Boys) din anii ’20.

Păi… (stă puţin şi se gândeşte) îi avem pe specialiştii noştri – Derek Bell, Guy Smith – care a ajutat Bentley să câştige la Le Mans în 2003 – şi Juha Kankkunen – care a stabilit în 2007 recordul mondial de viteză pe gheaţă într-un Continental GT. Apoi îi avem pe pasionaţii de Bentley – oameni care sunt lideri în domeniile pe care le reprezintă. Persoane ca Andy Green – primul om care a trecut de bariera sunetului la sol – şi Jackie Chan – cunoscutul actor de comedie.

Aşadar, aceste tipuri de persoane reprezintă echivalentul modern al Băieţilor Bentley, în sensul că ne conduc maşinile şi sunt oameni care au succes în ceea ce fac. Au lucrat din greu şi apreciază luxul şi performanţa oferite de modelele Bentley.