Cum arată și ce putere are Dacia Logan RS?

Publicat: 23 01. 2020, 18:51
Actualizat: 24 01. 2020, 10:40

Lucrează la un service Renault și este pasionat de Dacia. Un algerian și-a tunat Logan-ul. Astfel, mașina românească a ajuns să zboare pe șosea. Are peste 300 de cai putere.

Galerie foto

Uzina de la Mioveni exportă caroserii vopsite pentru Algeria. Peste 23.000 de astfel de caroserii semi-asamblate au ajuns acolo în 2019. Aflată în apropiere de Oran, cel mai mare port al Algeriei, uzina Renault produce versiunea locală a Daciei Logan, comercializată sub denumirea Renault Symbol.

Dar acest pasionat de Dacia nu s-a mulțumit cu mașinile produse în țara lui. A pus mâna pe un Logan 100% românesc, fabricat în 2007 la Mioveni, care arată acum ca o mașină de curse.

Logan RS este vopsit în negru și prezintă accente contrastante de culoare galbenă pe carcasele oglinzilor, pe capacul portbagajului și pe jante. Și logo-ul Dacia este acum galben. Un difuzor spate direcționează fluxul de aer. Frâne Brembo de la Megane RS pe puntea față și de la Clio RS pe puntea spate, anvelope Michelin Pilot Sport 4 și mașina pare gata.

Dar adevărata surpriză apare sub capotă. Logan RS de Algeria a primit motorul turbo de 2.0 litri de la Renault Clio RS, iar unitatea este cuplată la transmisia manuală cu șase trepte de la Megane RS. Posesorul său îi trece acum în cont peste 300 de cai putere.

Și la interior, Logan-ul cu super puteri a fost transformat radical. A primit planșa de bord și consola centrală de la Megane RS, are sistem start & stop și trapă.

 

Dacia Logan RS nu este singurul RS cu origini românești. În America de Sud se vinde Renault Sandero RS, cu motor aspirat de 2.0 litri, 150 de cai putere și 205 Nm, atunci când este alimentat cu etanol, un combustibil foarte popular pe continentul latino-american, sau 201 Nm, atunci când este alimentat cu benzină..

Sandero RS are o suspensie sport, o evacuare sport și stă cu 26 de milimetri mai aproape de sol. Are frâne cu discuri ventilate pe toate roțile și trei moduri de rulare (Standard, Sport și Sport+). Toate modificările au fost realizate în colaborare cu Renault Sport.