Detractorii maşinilor electrice au găsit încă un motiv: valoarea la revânzare

Publicat: 18 12. 2013, 12:34

Firma britanică de consultanţă CAP a realizat recent un studiu în Anglia referitor la valoarea la revânzare a maşinilor. Mai exact, au analizat ofertele de maşini second hand de maximum 3 ani vechime, raportat la preţul de vânzare iniţial, când maşinile erau noi.

Concluzia lor este că maşinile electrice au cea mai mică valoare la revânzare ca maşini second hand: după 3 ani, o maşină electrică se depreciază cu aproape 80%, valorând doar 20,2% din preţul iniţial de achiziţie.

Însă această devalorizare uriaşă nu ţine seama de bonusurile guvernamentale pentru maşinile electrice (în Marea Britanie, cine cumpără o maşină electrică are un bonus de 5.000 de lire sterline). Altfel, devalorizarea ar fi mai redusă, dar tot ar depăşi 60-70%.

Prin comparaţie, maşinile cu motoare convenţionale au o devalorizare mai convenabilă: cele diesel se devalorizează cu 44,7%, iar cele pe benzină cu 43,6%. Cu alte cuvinte, după 3 ani o maşină cu motor termic ajunge să coste aproape jumătate din preţul iniţial de achiziţie.

Un aspect interesant este devalorizarea maşinilor hibride: modelele Toyota Prius şi Honda Insight din acest studiu au demonstrat o devalorizare medie de circa 45,3%, foarte apropiată de a maşinilor cu motoare convenţionale.

Fără a avea pretenţia că ar fi un studiu complex, această statistică britanică ne arată clar percepţia publicului faţă de maşinile electrice în momentul de faţă, precum şi faptul că tehnologia maşinilor electrice, în special cea ţinând de baterii, necesită o îmbunătăţire majoră.

Pe de altă parte, studiul se raportează strict la devalorizare, fără a lua în considerare şi costurile de rulare, mult mai convenabile în cazul maşinilor electrice şi care mai nuanţează devalorizarea accentuată a acestora.

Vrem să ştim şi părerea voastră:

CONSIDERAŢI DEVALORIZAREA UN DEZAVANTAJ MAJOR AL MAŞINILOR ELECTRICE?