Diferenţele între Duster-ul românesc şi Duster-ul rusesc

Publicat: 16 11. 2010, 12:15

Conform informaţiilor de pe blogul Dacia Duster 4×4, versiunea Renault
Duster care se va construi în Rusia va avea câteva diferenţe faţă
de
Dacia Duster pe care o
cunoaştem deja.

După cum se poate vedea din schiţa planşei de bord a
modelului care se va produce în Rusia
, consola centrală
are suficient de multe modificări. În primul rând, remarcăm un
spaţiu deasupra gurilor de aerisire centrale, care se pare că
va adăposti ecranul unui sistem de navigaţie,
opţiune destinată nivelelor superioare de echipare.

Apoi, instalaţia audio este mai evoluată decât la Duster-ul
actual, urmând a beneficia de un ecran generos şi de o altă
amenajare a butoanelor. Butoanele pentru comanda geamurilor
electrice vor fi mutate pe portiere
, iar inserţiile din
plastic imitând lemnul sau aluminiul vor fi înlocuite cu unele de o
calitate mai bună.

Se pare că Duster-ul ruşilor va putea fi comandat şi cu
o instalaţie de climatizare automată, care va fi
plasată în acelaşi loc de până acum, la baza consolei centrale.
Ceea ce rămâne de văzut dacă nu va însemna un acces mai greoi la
butoane.

Pentru Duster-ul fabricat la ruşi se pare că va fi
disponibil un diferenţial blocabil pe spate
, care va
înlocui cel cu alunecare limitată LSD de acum. Vestea bună este că
această opţiune va fi disponibilă, din 2011, şi pe modelel
româneşti, dar încă nu avem o confirmare în acest sens.

La nivelul motorizărilor, va exista şi o versiune de
vârf: un motor pe benzină de 2,0 litri şi 140 CP
, echipat
standard cu o cutie de viteze cu 6 trepte, existând şi opţiunea
unei cutii automate cu doar 4 trepte. Pentru piaţa rusească se pare
că va fi disponibil şi un motor de 1,6 litri de doar 90 CP.

Modelul care se va fabrica în Rusia va avea şi
modificări exterioare faţă de Duster-ul românesc
, acestea
urmând a se regăsi la nivelul grilei, pragurilor şi aripilor, dar
şi al spoilerelor faţă/spate. De asemenea, paleta coloristică
pentru caroserie va fi mai bogată.

Deocamdată nu ştim oficial dacă aceste modificări le vom regăsi
şi pe modelul fabricat la Piteşti, dar acest lucru ar fi binevenit,
2011 fiind un moment prielnic pentru un mic update al lui
Dacia Duster
. Mai ales că de la anul
Duster va fi exportată şi în Marea Britanie, o piaţă destul de
exigentă.