Fabrica Opel din Russelsheim

Publicat: 15 12. 2010, 15:44
  • 1862 După mai mulţi ani de activitate ca muncitor calificat în
    metalurgie, Adam Opel îşi porneşte propria afacere în oraşul său
    natal Rüsselsheim: construieşte prima maşină de cusut, punând
    fundaţia companiei Opel.
  • 1863 Compania se extinde: Adam Opel are primul angajat, iar doi
    ani mai târziu va avea primul ucenic.
  • 1886 Opel începe să construiască biciclete.
  • 1899 „Opel Patent Motor Car, System Lutzmann” este numele
    primit de primul automobil Opel. Acesta marchează începutul
    producţiei de automobile la Rüsselsheim şi constituie baza pentru
    construcţia de autovehicule utilitare. În decurs de un an, compania
    îşi face debutul internaţional în sportul cu motor.
  • 1902 Primele şasiuri Darracq sunt echipate cu caroserii Opel la
    Rüsselsheim. Autovehiculele sunt comercializate sub numele de marcă
    Opel Darracq. Primul model construit complet de Opel, cu un motor
    nou dezvoltat de 10/12 CP, cu doi cilindri, este finalizat în
    toamna aceluiaşi an.
  • 1909 Opel lansează un autovehicul compact la un preţ accesibil.
    Modelul cu 4/8 CP cu două locuri, proiectat pentru clienţii care
    acordă multă importanţă siguranţei, devine cunoscut sub denumirea
    de „Doktorwagen” (Maşina doctorului).
  • 1924 Investind un milion de mărci din aur, Opel modernizează
    complet producţia de automobile. Fabrica de la Rüsselsheim este
    prima unitate de producţie germană care introduce metodele de
    producţie de mare volum ale viitorului, incluzând procesele pentru
    linia de asamblare. Primul autovehicul care părăseşte Fabrica
    modernizată: legendarul model cu 4/12 CP, cunoscut mai bine sub
    denumirea de „Laubfrosch” (Broasca de copac), datorită vopselei
    caroseriei de culoare verde şi a farurilor proeminente.
  • 1929 General Motors achiziţionează primul pachet de acţiuni
    Opel, de 80%, devenind proprierar unic 2 ani mai târziu.
  • 1935 Opel prezintă modelul Olympia, primul autovehicul produs
    în masă din Germania, cu caroserie şi cadru fabricate integral din
    oţel. Avantaje: greutate redusă, un nivel mai înalt siguranţă
    pasivă şi caracteristici aerodinamice îmbunătăţite. În acelaşi
    timp, este introdus un nou proces de producţie dezvoltat şi
    patentat de inginerii din Rüsselsheim: aşa-numitul „mariaj” care
    uneşte caroseria prefabricată cu şasiul şi ansamblurile
    mecanice.
  • 1937 Compania se concentrează pe producţia de automobile,
    vânzând fabrica de biciclete după ce a construit 2,6 milioane de
    unităţi.
  • 1940 Automobilul cu numărul un milion a fost un model Kapitän.
    În octombrie, o directivă a regimului nazist interzice continuarea
    producţiei de autoturisme. Pe lângă diferite modele de camioane
    sunt produse echipamente militare precum trenuri de aterizare
    pentru avioane etc.
  • În 1950 producţia este reluată la capacitate maximă.
  • 1956 Este deschisă o fabrică de componente presate şi de
    caroserii nou construită (K40), fiind cea mai mare construcţie
    industrială din Germania.
  • 1971 Autovehiculul Opel cu numărul zece milioane, un model
    Rekord C Caravan, părăseşte linia de asamblare.
  • 1981 Este deschis un nou atelier de vopsitorie, prin care Opel
    devine prima companie auto care utilizează vopsea ecologică pe bază
    de apă. Roboţii, tehnicile modulare şi introducerea lucrului în
    echipă reprezintă tendinţele viitoare.
  • 1989 Autovehiculul Opel cu numărul 25 de milioane, un Omega A,
    părăseşte linia de producţie
  • 1999 Opel sărbătoreşte 100 de ani de producţie auto. Este
    construit autovehiculul Opel cu numărul 50 de milioane, un
    Omega.
  • 2002 Într-o uzină nou construită, care este considerată una
    dintre cele mai moderne uzine din lume, sunt asamblate modelele
    Opel Vectra şi Signum.
  • 2008 Intră în producţie noile modele Insignia, versiunile
    hatchback şi sedan, care au fost dezvoltat la Centrul Internaţional
    de Dezvoltare Tehnică din Rüsselsheim.
  • 2009 Modelele Insignia Sports Tourer şi Insignia OPC întregesc
    portofoliul.
  • 2010 Modelul Buick Regal, care are la bază Insignia, este
    construit pentru piaţa nord-americană.
  • 2010 Luna octombrie aduce celebrarea automobilului cu nr.
    16.000.000 produs de fabrica de la Russelsheim, în timp ce
    producţia totală a mărcii este de 60.000.000 de automobile.