Fenomenul „range anxiety” ar putea determina VW să doteze mașinile electrice cu motoare pe benzină
Grupul Volkswagen ia în considerare echiparea mașinilor electrice din portofoliu cu motoare pe benzină. Această tehnologie are rolul de extindere a autonomiei bateriei pentru a reducere fenomenul de „range anxiety”.
VW studiază adăugarea de tehnologii care să extindă autonomia bateriilor la SUV-urile și sedanurile electrice din portofoliu, au declarat surse din companie citate de autonews.com.
Populară în China, tehnologia nu este încă disponibilă pe scară largă pe piețele occidentale. Poartă denumirea de „Range Extender System” și este în esență un APU (Unitate de Putere Auxiliară).
Reprezentanții VW au declarat că, din punct de vedere tehnic, a încorporat conceptul în viitoarea platformă pentru mașini electrice.
VW ar putea echipa mașinile electrice cu motoare pe benzină
Deoarece UE renunță la interdicția motoarelor cu ardere internă, VW își revizuiește planurile de dezvoltare.
Iar una dintre variante este echiparea vehiculelor electrice cu un range extender.
„Dacă și când va fi introdusă această tehnologie în Europa și SUA depinde de cererea clienților”, a precizat compania.
Mașinile cu autonomie extinsă funcționează cu o baterie care poate fi încărcată de un mic motor cu ardere internă, integrat.
Așadar, mașinile electrice vor fi echipate cu motoare pe benzină. Când nivelul bateriei scade sub 30%, motorul termic pornește automat. Acesta încarcă bateria mașinii și îi triplează capacitatea.
„Range extender” pentru a reduce fenomenul „range anxiety”
VW a dezvăluit la Salonul Auto de la Shanghai, din 2025, în avanpremieră, primul model al mărcii dotat cu tehnologie de extindere a autonomiei.
Conceptul de SUV de dimensiuni mari, creat de VW și partenerul chinez SAIC, are un generator alimentat cu combustibil. Acesta încarcă bateria în timpul mersului.
Asigură, astfel, o autonomie suplimentară de peste 700 km. Împreună cu autonomia de 300 km a bateriei, SUV-ul ar putea parcurge aproximativ 1.000 km.
Stellantis și BMW au, de asemenea, în vedere introducerea unor sisteme de extindere a autonomiei.
Această tehnologie are și rolul de a reduce fenomenul „range anxiety”. Acesta este un termen informal, folosit pentru a descrie teama șoferilor de mașini electrice de a rămâne fără baterie.
De multe ori, șoferii se feresc să plece la drum lung sau în zone necunoscute, de teama că acumulatorii se vor goli și vor rămâne cu mașina în drum.
Leapmotor C10 REEV sau BYD Han DM-i sunt două dintre vehiculele care folosesc această tehnologie.