Finlandezii de la Nokian au lansat noi anvelope de iarnă

Publicat: 11 11. 2021, 15:27
Actualizat: 11 11. 2021, 15:28

Primele ninsori și-au făcut apariția în anumite zone ale țării așa că, dacă dorești să pornești la drum, va trebui să-ți echipezi mașina cu roți de iarnă.

Dacă nu deții un set de anvelope de iarnă ar trebui să te grăbești să-ți achiziționezi unul, iar noi te vom ajuta cu o recomandare venită de la compania care a inventat acest tip de pneuri.

Mika Häkkinen, implicat în procesul de testare

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

Producător de aproape nouă decenii de cauciucuri de iarnă, firma Nokian Tyres propune pentru sezonul de iarnă 2021-2022 noul cauciuc premium Snowproof pentru autoturisme și versiunea sa ultraperformantă Snowproof P, ideale pentru rularea pe drumuri acoperite cu zăpadă, gheață și polei.

Caracteristicile acestei anvelope au fost dezvoltate de la Nokian împreună cu fostul dublu campion mondial de Formula 1, Mika Häkkinen, care a fost direct implicat în procesul de dezvoltare și de testare în cele mai dificile condiții de iarnă așa cum sunt cele din „Țara celor o mie de lacuri”.

Pentru proprietarii de SUV-uri, producătorul nordic a pregătit de asemenea un cauciuc nou, Nokian WR SUV 4, care oferă performanțe excelente chiar și pe un carosabil acoperit cu zăpadă sau cu gheață.

De ce anvelope de iarnă?

Trebuie să știi că anvelopele de iarnă au proprietatea de a rămâne mai elastice pe carosabil pe timp de iarnă astfel încât oferă o frânare și o aderență cât mai bune. Atenție! O anvelopă de iarnă ieftină și/sau uzată nu se va comporta la fel de bine ca una nouă și va avea tendința de a se întări la temperaturi scăzute.

De asemenea, este bine de știut că, dacă folosești vara pneurile de iarnă, acestea se vor comporta invers. Concepute fiind să funcționeze optim la temperaturi joase, în sezonul cald ele s-ar întări și nu ar mai asigura o aderență corespunzătoare și o frânare bună pe o șosea uscată.

Exoerții în domeniu recomandă ca, din momentul în care temperaturile scad pe timpul nopții sub 7-8 grade Celsius sau chiar se apropie de 0 grade Celsius, șoferii ar trebui să meargă cât mai curând posibil la vulcanizare și să monteze cauciucurile de iarnă în locul celor de vară.

Sursa: NokianTyres