GM decide închiderea fabricii Opel din Belgia

Publicat: 19 04. 2010, 17:39

GM a decis: fabrica Opel de la Antwerp (Belgia) se va
închide
. Uzina are o capacitate de 120.000 de maşini pe
an, iar numărul muncitorilor care îşi vor pierde locul de muncă se
ridică la 2.560. Aceştia vor primi salarii compensatorii de 144.000
euro, deşi iniţial sindicatele s-au opus propunerii de închidere a
fabricii Opel de la Antwerp.

Totuşi, General Motors va căuta investitori interesaţi de
achiziţia uzinei, unde să continue producţia actualelor modele Opel
Astra GTC şi coupe-cabrio – însă, dacă până la data de 30
septembrie acest lucru nu se întâmplă, fabrica va fi
dezafectată.

Interesant este faptul că, deşi Franz Klaus, şeful sindicatului
Opel/Vauxhall, a declarat că prin această decizie se elimină o
piedică majoră în planul de restructurare GM, de-abia marţi
muncitorii urmează să voteze dacă vor accepta sau nu această
propunere.

GM intenţionează să concedieze circa 8.300 de muncitori din cei
48.000 care lucrează în acest moment în uzinele Opel/Vauxhall, în
paralel căutând infuzii de capital de 2 miliarde de euro de la nu
mai puţin de cinci state europene pentru continuarea existenţei
mărcii Opel.

Lucru încă dificil: dacă Marea Britanie deja a anunţat că va
pune la dispoziţia GM nu mai puţin de 300 milioane de euro pentru a
păstra deschise uzinele Vauxhall, guvernul german încă ezită să dea
verde împrumutului de 1,3 miliarde euro pentru facilităţile din
Germania.

Un lucru e cert: obiectivul GM, de a readuce Opel pe linia de
plutire în maximum doi ani, este unul foarte greu de realizat.
Chiar dacă marca germană pare că şi-a luat avântul, în ciuda crizei
economice, apartenenţa la General Motors rămâne o problemă,
deocamdată, în ochii acţionarilor europeni.