În mai, piaţa auto europeană a scăzut cu 9,3%

Publicat: 15 06. 2010, 13:54

Conform Asociaţiei Constructorilor Auto din Europa, ACEA, luna mai este cea de-a doua de
regres a pieţei auto, cu -9,3%
, după ce, în aprilie, s-a
înregistrat un regres de 7,4%. Principalul motiv ţine de terminarea
programelor guvernamentale de tip RABLA, prin care a fost
impulsionată vânzarea de maşini noi pentru o perioadă.

Per total, în primele 5 luni ale lui 2010
se înregistrează o uşoară creştere a vânzărilor de maşini noi în
Europa faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut: +1,9%, ceea ce
înseamnă un număr de 5,9 milioane de unităţi. Totuşi, vorbim de un
procent nesemnificativ, concluzia fiind că 2010 nu este
anul revenirii din criza auto
, după cum spera toată
lumea.

În luna mai, au fost vândute 1,12 milioane de maşini noi în
Europa, cea mai mare piaţă de desfacere fiind, bineînţeles,
Germania. Însă tot Germania a înregistrat şi cea mai mare
scădere a vânzărilor de maşini noi
, faţă de aceeaşi
perioadă din 2009 (-35,1%), urmată de Italia (-13,8%) şi Franţa
(-11,5%).

În ce priveşte primele 5 luni din 2010, Germania înregistrează o
scădere de -27,7% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2009, însă Franţa
şi Italia sunt pe plus, cu aproximativ 7%. Din păcate pentru noi,
România continuă să rămână piaţa auto de maşini noi cu cea
mai mare scădere din Europa
, scădere cifrată la 49%.

Evoluţia cea mai bună, în acest
moment, o are grupul Renault, cu o creştere de 28,7%, Dacia
văzându-şi vânzările mai bune cu o treime faţă de primele 5 luni
ale anului trecut, ceea ce reprezintă o performanţă foarte bună
pentru marca naţională. Grupul Renault este acompaniat de Nissan,
producătorul japonez având vânzări mai bune cu 35% în 2010.

Grupul Volkswagen rămâne, practic, la
acelaşi nivel faţă de anul trecut, evoluţia fiind de numai 0,9%.
Audi are vânzări mai bune cu 3%, dar Skoda înregistrează un regres
de 3,7%. Ford reuşeşte un progres de 3,4%, graţie evoluţiei foarte
bune a vânzărilor maşinilor Volvo, în timp ce Opel scade cu aproape
6%.

Producătorii premium BMW şi Mercedes
au cifre contradictorii: bavarezii se apropie de aproape 300.000 de
maşini noi vândute în 2010, cu o creştere de 7,5%, în timp ce
maşinile Mercedes s-au vândut cam la acelaşi nivel, suferind o
scădere de numai 0,6% – producătorul german plăteşte, însă, tribut
scăderii vânzărilor de maşini smart, cifrată la 14%.

Coreenii se menţin foarte bine pe
linia de plutire, Hyundai având o creştere de 16%, iar KIA de 27%,
cele două mărci surori cumulând aproape 150.000 de maşini noi
vândute în Europa în primele 5 luni din 2010. Japonezii, însă, nu o
duc aşa de bine, Toyota, Mazda şi Honda având scăderi procentuale.
Nici grupul Fiat nu are rezultate mulţumitoare, văzându-şi
performanţele în scădere cu 6%.