Intel pregăteşte „cutia neagră” pentru maşini

Publicat: 14 07. 2010, 15:22

Compania Intel doreşte să prindă acest tren care poate deveni
foarte profitabil, aşa încât, de câteva luni, realizează o serie de
demonstraţii pentru presă folosind o maşină smart ForTwo.

Specialiştii Intel au montat în maşină un aşa numit „event
recorder” (dispozitiv de înregistrare a unui eveniment), care are
multe similarităţi cu acele cutii negre de pe avioane, despre care
auzim ori de câte ori are loc un accident aviatic.

Acest „event recorder” este conectat la sistemul WiMax, care
utilizează tehnologia wireless 4G, având particularitatea că poate
înregstra datele telemetrice de bază, plus alte informaţii. De
exemplu, legătura cu unitatea centrală de control a maşinii va da
informaţii dacă centurile de siguranţă erau prinse în momentul
accidentului, dacă au fost utilizate frânele sau dacă a fost cazul
unei defecţiuni tehnice sesizabile.

Sistemul este proiectat pentru a putea stoca şi informaţii de la
camerele de luat vederi, care încep să fie utilizate pe scară din
ce în ce mai largă la maşini. Recorderul Intel va fi capabil să
înregistreze minimum 30 de secunde din evenimentul rutier, iar
conectarea la sistemul GPS face posibilă funcţia de geo-tagging a
filmării, ceea ce va însemna un plus de informaţii pentru
investigatorii unui accident.

Legătura la camerele video va arăta şi dacă şoferul a ignorat
vreun semn rutier sau avertisment, fiind posibilă chiar
înregistrarea unor semnale de atenţionare emise de viitoarele
dispozitive rutiere, deci eventualele afirmaţii eronate ale
şoferului vor fi combătute ştiinţific.

Teoretic, acest gen de „cutie neagră” poate primi şi alte
aplicaţii, ceea ce ne duce la concluzia că dispozitivul urmează să
fie foarte scump – estimările de până acum (şi care stau la baza
tergiversărilor adoptării legii în USA) vehiculează sume de mii de
dolari.

Cei de la Intel, însă, contrazic aceste ipoteze, afirmând că
partea de hardware a sistemului va fi deja în componenţa maşinilor
(sistemele de securitate electronice, sistemele de navigaţie,
camerele de filmat, etc). Chiar şi în cazul în care aceste
dspozitive devin accesorii auto aftermarket, preţul lor ar fi
similar cu al unui sistem de navigaţie, de exemplu, care au devenit
din ce în ce mai accesibile în ultimii ani.