Lagonda Taraf – cea mai scumpă limuzină din istorie. Nici Mercedes n-a construit așa ceva!

Publicat: 31 01. 2021, 15:32
Actualizat: 31 01. 2021, 15:34

Aceasta este cea mai scumpă limuzină din istorie. Este Lagonda Taraf, construită de Aston Martin. Și este de peste 5 ori mai scumpă decât un Mercedes-Maybach, de exemplu.

GALERIE FOTO

Lagonda Taraf este limuzina de ultra-lux de un milion de euro. Cam costă 5 unități Mercedes-Maybach Clasa S cu echipare de top sau două Rolls-Royce Phantom cu cele mai pretențioase dotări.

În limba arabă, “Taraf” înseamnă ultra-lux. Modelul a venit pe lume pentru a marca centenarul companiei britanice și a fost construit manual la Gaydon, Anglia, între 2014 și 2016. Are la bază o platformă din aluminiu, pe care sunt construite și DB9, și Rapide. Modelul este pus în mișcare de un motor V12 de 6.0 litri, care dezvoltă 540 de cai putere. Este un propulsor construit de Ford într-o uzină din Koln, Germania. Este cuplat la o transmisie automată ZF cu opt trepte. Englezii îi trec în cont un sprint de la 0 la 100 km/h în 4,4 secunde și o viteză maximă de 315 km/h.

Lagonda Taraf – Lux la cel mai înalt nivel la acea vreme

Pe capotă tronează nu logo-ul Aston Martin, așa cum era de așteptat, ci emblema Lagonda, deasupra unei grile uriașe. Montantul central este îmbrăcat în plastic, pentru că britanicii nu au vrut să pună acolo plastic sau metal.

Cabina este una tipică producătorului britanic în cel mai mic detaliu. Ecranul tactil de mici dimensiuni, raportat la standardele zilelor noastre, redă un sistem multimedia Rube Goldberg. Se regăsesc la bord scaune cu tetiere integrate, tipice mașinilor sport, și un sistem audio Bang & Olufsen BeoSound de 1.000W.

Cu o lungime care se apropie de cea a unui Rolls-Royce Phantom, Lagonda Taraf oferă un spațiu generos pentru cei care iau loc în spate. În momentul lansării pe piață a modelului, clientul putea alege orice tip de piele, orice tip de lemn, fibră de carbon sau metal. Pentru ca pasagerii din spate să aibă spațiu uriaș la cap, Aston Martin a ales soluția înălțării plafonului către spate.

Între locurile de acolo apare un frigider. În spătarele scaunelor din față apar ecrane. Tot pentru pasageri există o consulă centrală care poate regla climatizarea și volumul sunetului.

Englezii oferă și o umbrelă cu logo Lagonda. Dar e oarecum inutilă, având în vedere că limuzina a fost proiectată pentru Orientul Mijlociu, acolo unde rar apar precipitații.

Lagonda Taraf, un eșec?

Lagonda Taraf a fost prezentată oficial la Salonul Auto de la Geneva, în martie 2015. Inițial, Aston Martin a vrut să construiască această limuzină doar pentru Orientul Mijlociu. 40 de mașini au fost expediate către acea zonă, în marea lor majoritate, către Emiratele Arabe Unite și Qatar.

CEO-ul companiei, Andy Palmer, a autorizat un program care să permită comercializarea modelului și în Europa, Statele Unite, Africa de Sud și Singapore. Dar limuzina nu a primit atenția sperată. Așa că Aston Martin a pus capăt producției după 120 de unități construite.