LIVE PARIS 2010: Standul Citroen

Publicat: 05 10. 2010, 15:39

This browser does not support the video element.

Pe teren propriu, constructorii francezi şi-au etalat noutăţile
la Salonul Auto Paris 2010 în poziţii privilegiate – de
exemplu, standul Citroen, alături de cel de la Peugeot,
ocupa o parte importantă chiar în prima hală
expoziţională.

Premiera mondială cea mai importantă a francezilor a fost,
bineînţeles, noua generaţie a modelului de clasă compactă
Citroen C4
. O maşină care renunţă la
stilul nonconformist al precedentei generaţii şi propune un design
foarte serios, cu o imagine de marcă pe care a impus-o deja
Citroen C5.

Pe viu, noul Citroen C4 îţi lasă aceeaşi impresie ca primele
imagini: o maşină simplă, serioasă, puţin cam sobră şi cu o
evidentă tentă germanică
. Este clar că noul C4 vizează o
clientelă maturizată, lucru reflectat şi de interiorul maşinii.

Postul de conducere beneficiază acum de un volan
convenţional, pe care, totuşi, îşi găsesc locul foarte multe
butoane
, care, în mod interesant, sunt judicios plasate,
lizibile şi chiar uşor de acţionat. Cel puţin pe loc – rămâne de
văzut dacă în mers nu pun probleme.

Tabloul de bord şi consola centrală mizează pe un stil destul de
simplu, dar sunt şi elegante. De apreciat ergonomia mult mai bună a
butoanelor, plasarea lor logică şi nivelul calităţii foarte bun.
Ce-i drept, sunt încă multe plastice care nu au un nivel al
finisării comparabil cu al concurenţei germane sau japoneze, dar,
per total, ambianţa interioară a noului C4 este una
reuşită.

De remarcat confortul bun al scaunelor, precum şi
spaţiile de depozitare din jurul şoferului
– modelul
echipat cu sistemul hibrid e-hdi beneficiază de o mică manetă
pentru cutia de viteze automată, care degajează un spaţiu imens la
baza consolei centrale. De asemenea, cotiera centrală vine cu un
sistem inedit de reglare pe verticală.

În spate, se remarcă spaţiul curios de bun pentru
genunchi, dar şi pentru cap
– am spus „curios”, deoarece
gabaritul maşinii nu îţi dă impresia de aşa de mult spaţiu. În ce
priveşte portbagajul, hayonul se deschide normal, iar locul pentru
bagaje se situează în media clasei, fără a beneficia de soluţii
inedite.

O altă premieră aşteptată la salonul parizian a fost
Citroen DS4, noul membru al gamei premium
DS
. O apariţie destul de ciudată şi surprinzător de
admirată, Citroen DS4 a avut parte de mini-spaţiul său expoziţional
foarte bine pus la punct.

Din păcate şi izolat, publicul neavând acces în
interiorul maşinii
. Aşa încât nu pot, deocamdată, să emit
nici un fel de comentarii referitor la nivelul calităţii
interioare, deşi eram nerăbdător să fac o comparaţie între DS4 şi
modele precum Audi A3 sau BMW Seria 1.

În schimb, designul exterior al lui DS4 nu prea poate fi
criticat
. Maşina francezilor este sobră, dar în acelaşi
timp sofisticată, adoptând un look de crossover amestecat cu un
stil de coupe-hatchback. Este o propunere îndrăzneaţă, care sigur
va întoarce multe priviri. Dar să vedem şi preţurile, probabil la
anul.

Deşi în standul francezilor a tronat agresivul concept Survolt,
dar şi REVOLTe, noutatea în materie s-a numit Lacoste. Un concept mult mai puţin
spectaculos, dar foarte tineresc. Având un look care te duce cu
gândul imediat la beach-buggy, Lacoste arată ca o maşină destinată
iubitorilor… delfinilor.

Tematica oceanică o regăsim în foarte multe detalii,
Lacoste respirând, practic, spirit ecologic. Dar
şi un caracter spartan deloc supărător – interesant modul de acces
la locurile din spate, graţie unor „aripioare” plasate lângă roţile
din spate. Din punct de vedere al designului, este posibil ca
Lacoste să încerce să ne dea nişte indicaţii privitor la viitoarele
utilitare mici şi medii Citroen.