Maşină sau uzină? Ce şanse are japoneza în război cu S, Seria 7 şi A8?

Publicat: 15 02. 2017, 15:45

Lexus e Toyota de lux a japoniei, un brand inventat pentru piaţa americană şi adus şi în Europa pentru clienţii premium. Nu că Toyota nu s-ar putea compara cu brand-urile premium, însă Lexus e o Toyota++. Şi în ultimul timp, japonezii au cam divizat producţia. Tot ce înseamnă volum merge pe filiera de producţie Toyota. Ceea ce înseamnă performanţă, adică mulţi cai, şi lux, e rezervat mărcii Lexus. Aşa că din start când vorbim despre noua limuzină japoneză, vorbim despre tehnologie şi dotări la un cu totul alt nivel. Până la urmă, e cam singura limuzină japoneză adevărată, comparabilă cu cele germane. Infiniti are Q70-ul, însă e într-o clasă inferioară ca dimensiuni, lângă A6, Seria 5 sau E Klasse.

Revenind la japonezii noştri, Lexus o să aducă la Geneva noul LS, 500h. Varianta hibridă. La Detroit a fost lansat modelul pe benzină. 500h-ul o să aibă motorul V6 de 3.5 litri şi 300 de cai. Nicio turbină, pe nicăieri. Motorul electric scoate şi el 180 de cai, dar puterea însumată nu e niciodată suma puterilor tuturor motoarelor. 360 de cai e puterea totală şi toată se duce la roţile spate. Transmisia e automată cu 10 viteze.

Maşina are 5.23 m lungime şi un ampatament de 3.12m, cu 33 de cm mai mare decât al generaţiei deja trecute (a patra din existenţa modelului). S Klasse are 5.11 cm în varianta obişnuită, BMW Seria 7 – 5.1 m, iar Audi A8 – 5.13 m. Deci Lexus LS este cea mai mare limuzină. Iar ampatamentul şi el e cel mai mare din gama lux.

La premiera de la Detroit, LS500 a avut acelaşi motor V6, dar biturbo, cu 415 cai putere. LS500 2017 face suta la oră în 4.5 secunde.

Cifre 0-100 km/h şi legate de consumul lui Ls500h nu ştim încă. Le vom afla în timpul Salonului Auto de la Geneva, pentru care a început deja AMR-ul.

LEXUS LS500 (GALERIE FOTO)