Măsurile Primarului Firea sunt inutile. Uber şi Taxify vor creşte în 2018

Publicat: 28 12. 2017, 17:03

Afacerile colaborative, de la servicii de car sharing până la cele de cazare, se vor înmulţi anul viitor, apărând inclusiv iniţiative româneşti, arată o analiză prezentată joi de agenţia de marketing Perceptum.

„Accesul rapid, organizarea eficientă şi convenabilă, precum şi utilizarea resurselor existente constituie principalele avantaje ale afacerilor din economia participativă în comparaţie cu serviciile tradiţionale. Pe de altă parte, cel mai mare dezavantaj al acestor afaceri, în România, este lipsa de încredere a populaţiei în tranzacţiile pe internet”, arată autorii studiului.

Potrivit Perceptum, pe lângă organizarea mai convenabilă a acestor servicii, consumatorii apreciază şi faptul că platformele sau afacerile colaborative sunt fie mai ieftine, fie gratuite. Un alt avantaj este posibilitatea de a face schimb de produse sau servicii, în locul achitării unei sume de bani. De asemenea, faptul că aceste platforme oferă servicii noi sau diferite de ceea ce există pe piaţă este un beneficiu important.

„În România, unde traficul sufocă deja marile oraşe, iar calitatea unor servicii precum cele de transport lasă mult de dorit, afacerile de tip car sharing, de pildă, pot îmbunătăţi semnificativ mobilitatea urbană”, consideră Raluca Ghilea, directorul general al Perceptum.

În ceea ce priveşte dezavantajele platformelor colaborative, pe lângă lipsa de încredere în tranzacţiile online, necunoaşterea persoanei sau a entităţii responsabile în cazul producerii unui eveniment nedorit sau a unei probleme reprezintă un mare neajuns. De asemenea, „lipsa de încredere în furnizor sau vânzător, precum şi faptul că serviciile sau produsele nu îndeplinesc aşteptările sunt printre principalele piedici. Nu în ultimul rând, informaţiile reduse cu privire la serviciul pus la dispoziţie ridică dificultăţi suplimentare în accesarea acestor platforme”, arată studiul.