Mazda6 facelift a fost lansată oficial în Europa

Publicat: 21 05. 2010, 16:14

This browser does not support the video element.

Încă de la lansarea versiunii curente, Mazda6 s-a bucurat de un
real succes, până la sfârşitul anului 2009 fiind vândute 281.000 de
unităţi la nivel global, dintre care 138.000 în Europa. În doar doi
ani de la lansare, Mazda6 a câştigat 32 de premii printre care şi
13 trofee „Maşina anului”. Mazda6 facelift dezvoltă punctele forte
ale predecesorului său, cu accent pe sportivitate şi plăcerea de a
conduce, eficienţa consumului de combustibil şi rafinamentul
interiorului, crescând totodată şi performanţele de siguranţă şi
mediu. Modelul este deja disponibil în România şi vine
însoţit şi de o ofertă de finanţare valabilă până la 30 iunie, ce
include o dobândă de doar 6,9% şi un comision de management de 1%,
în condiţiile unui avans minim de 30% şi o perioadă de creditare de
până la 5 ani.

Pentru
Mazda6 facelift
vor fi disponibile 6
motorizări
. Noul propulsor de 2,0l DISI pe benzină
generează 155 CP şi un cuplu de 195 Nm, este mai economic şi mai
curat producând cu 4,2% mai puţine emisii decât motorul de 2,0l pe
care îl înlocuieşte. Transmisia automată în 5 trepte a fost
adaptată pentru noul motor pe benzină, facilitând o combinaţie
optimă a consumului şi emisiile scăzute. Versiunile îmbunătăţite
ale motoarelor de 1,8l şi 2,5l completează linia pe benzină, în
timp ce motorizarea MZR-CD 2,2l, turbo diesel este disponibilă în 3
trepte de putere – de la 129 CP la 180 CP. Pentru variantele cu
cele mai mari trepte de putere, turbina a fost micşorată generând
astfel mai multă putere la turaţii mai mici.

Toate motorizările respectă normele Euro 5. Un rol important în
reducerea noxelor pentru motoarele pe benzină îl are catalizatorul
unic Mazda care înglobează sistemul single-nanotechnology, ce
reduce cu până la 72% cantitatea necesară de metal preţios. Astfel
se limitează costurile de producţie şi consumul de resurse
naturale. În ceea ce priveşte motoarele diesel reducerea emisiilor
este asigurată de filtrul de particule care integrează un material
ceramic cu o rezistenţă termică ridicată, acesta reducând
semnificativ timpul de regenerare.

Pentru a spori stabilitatea şi confortul, Mazda6 facelift
prezintă un şasiu îmbunătăţit şi noi elemente de siguranţă.
Dotările standard de siguranţă pasivă includ şase
airbag-uri
, tetiere active şi pedalier deformabil, iar
cele active cuprind sistemul ABS, distribuţia electronică a forţei
de frânare (EBD), sistemele DSC şi TCS (controlul dinamic al
stabilităţii respectiv sistemul de control al tracţiunii), ESS
(sistem ce aprinde luminile de avarie la frânări bruşte), şi RVM
(pentru monitorizarea părţii din spatele autovehiculului). În
premieră a fost introdusă funcţia de asistenţă la urcare (HLA) ce
va uşura plecarea din rampă. În momentul în care autovehiculul se
află în rampă sistemul calculează gradul de
înclinare
prevenind prin frânare automată deplasarea în
spate.