Mercedes – acuzaţii de campanie mincinoasă

Publicat: 01 10. 2009, 02:30

Ştiţi reclamele auto în care vezi o maşină echipată full
şi un preţ aferent versiunii de bază?
Nu sunt tocmai cele
mai oneste şi uneori anumite organisme se mai sesizează şi îi trag
de mânecă pe cei care le-au conceput şi pe producători. Este şi
cazul mărcii Mercedes în Marea Britanie, care a comis-o, nu din
cauza preţului, ci a emisiilor, conform
The Independent
. Astfel anumite reclame trimiteau mesaje care
puteau fi lesne interpretate greşit.

Mai concret, reclama la Mercedes Clasa E titra sus şi tare
„Its a pleasure, but not a guilty one”, spunând că emisiile
au scăzut până la 139 g/km
. Mesajul uşor vag lăsa să se
înţeleagă că întreaga gama şi-a diminuat emisiile de CO2 spre acea
valoare. În Anglia este un subiect destul de delicat pentru că
impozitul anual se plăteşte în funcţie de emisii, diferenţele fiind
destul de mari între automobile din grupe de taxare diferite.

Advertising Standards Authority, un fel de CNA britanic
publicitar, a investigat cazul şi a descoperit că, din cele
24 de versiuni Clasa E posibile, doar 2 erau în conformitate cu
mesajul promoţional
. Ba chiar britanicii au descoperit că
majoritatea versiunilor aveau emisii mai mari chiar decât ale
rivalilor.

Mercedes a replicat că modelul expus în imagini era un
E250 CDI Sport care are într-adevăr emisii de 139 g/km
şi
că în subsol există o notă care spune că emisiile gamei se întind
de la 139 g/km, până la 261 g/km. Cei care au pierdut însă
controversa au fost cei de la Mercedes care au renunţat la campania
publicitară şi vor trebui să gândească un nou mesaj.