Mercedes-Benz GLC 400 EQ, lansat în România. Cât costă SUV-ul electric cu 489 CP și 673 KM autonomie
ProMotor a fost prezent la preview-ul național al modelului Mercedes-Benz GLC 400 4MATIC cu tehnologie EQ, organizat în România pe 12 decembrie. Noul SUV electric marchează extinderea ofertei Mercedes-Benz în segmentul premium de clasă medie și vine să răspundă cererii tot mai mari pentru modele electrice cu autonomie ridicată, performanțe solide și utilizare practică în regim zilnic.
Potrivit datelor oficiale comunicate de producător în cadrul prezentării, GLC 400 4MATIC EQ este poziționat ca un model de vârf în gama electrică a mărcii, adresându-se clienților care caută o alternativă complet electrică la SUV-urile premium cu motorizări convenționale. Pe piața europeană, modelul va avea un rival direct important în BMW iX3 din generația Neue Klasse, programat la rândul său pentru intrarea pe piața din România în perioada următoare.
Performanțe, autonomie și încărcare
Mercedes-Benz GLC 400 4MATIC cu tehnologie EQ este echipat cu două motoare electrice și sistem de tracțiune integrală. Puterea maximă ajunge la 360 kW, echivalentul a 489 CP, iar cuplul este de 800 Nm. Accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în 4,3 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată la 210 km/h.
Autonomia maximă declarată conform standardului WLTP este de 673 km, o valoare care plasează modelul în partea superioară a segmentului SUV-urilor electrice premium. Bateria are un conținut util de energie de 94 kWh și permite încărcare rapidă DC la o putere maximă de 330 kW. În aceste condiții, încărcarea de la 10% la 80% durează 22 de minute, iar în urma unei sesiuni de 10 minute la o stație DC, autonomia recuperată este cuprinsă între 240 și 305 km.
Pentru încărcarea AC, pe wallbox sau stații publice, puterea maximă este de 11 kW, iar o încărcare completă de la 0% la 100% necesită aproximativ 10 ore.
Dimensiuni, spațiu și poziționare pe piață
GLC 400 EQ are o lungime de 4.845 mm, un ampatament de 2.972 mm și o lățime de 2.089 mm, dimensiuni care îl încadrează clar în zona SUV-urilor de clasă medie. Portbagajul oferă un volum de 570 de litri, completat de un compartiment frontal de 128 de litri, dedicat depozitării cablurilor sau bagajelor de mici dimensiuni. Masa proprie este de 2.535 kg, iar masa totală admisă ajunge la 3.040 kg.
Pe piața din România, modelul este disponibil cu echiparea standard Avantgarde, inclusă într-un preț de bază de 67.760 euro. Pentru cei care doresc un pachet estetic și funcțional mai sportiv, echiparea AMG Line este oferită la un preț estimat de aproximativ 71.300 euro.
Prin specificații, autonomie și nivel de echipare, Mercedes-Benz GLC 400 4MATIC cu tehnologie EQ intră într-o zonă competitivă a pieței, unde va concura direct cu viitoarea generație BMW iX3 din mult-așteptata Neue Klasse, un model așteptat să redefinească oferta electrică a mărcii bavareze în același segment.