Mergem sau nu cu metroul din Drumul Taberei din 15 septembrie? Ce spun autoritățile

Publicat: 14 09. 2020, 18:18
Actualizat: 14 09. 2020, 18:56

De aproape nouă ani așteaptă bucureștenii finalizarea lucrărilor la magistrala M5, care i-ar aduce din Drumul Taberei în centrul Capitalei. Autoritățile au promis că metroul va porni pe această rută marți, 15 septembrie. Se țin sau nu de cuvânt?

GALERIE FOTO

Mergem sau nu mâine cu metroul din Drumul Taberei în centrul Capitalei, așa cum au promis autoritățile? Chiar și în cel de-al 12-lea ceas și la aproape nouă ani de zile de la debutul lucrărilor, Ministrul Transporturilor confirmă: “Da, suntem pregătiți!”

Astfel, magistrala M5, care face legătura dintre Valea Ialomiței din Drumul Taberei și Eroilor, va fi pusă în funcțiune chiar de mâine, 15 septembrie, începând cu ora 12.

Magistrala se întinde pe o lungime de aproape 7 kilometri. Aceasta include 10 stații de metrou și un depou. Este vorba despre stațiile Râul Doamnei, Constantin Brâncuși, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară și Eroilor 2.

Vor exista două trasee diferite de la stația Romancierilor. Unul va merge către stațiile Brâncuși și Râul Doamnei, în timp ce al doilea va fi direcționat către capătul de la Valea Ialomiței.

Metroul din Drumul Taberei a costat peste 3 miliarde de lei

Valoarea proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,224 miliarde de lei.

Cu noua magistrală, Bucureștiul va ajunge la 78 de kilometri de rețea de transport subterană și va ajunge la 63 de stații.

“După semnarea celor două procese verbale de recepție la terminarea lucrărilor, respectiv la punerea în funcțiune, pe data de 11 septembrie, am anunțat public că Metrorex va realiza o serie de activități administrative, astfel încât, începând cu data de 15 septembrie, magistrala M5 să poată fi dată în exploatare cu călători în condiții de siguranță și confort”, a declarat Ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

900 de angajați vor asigura funcționarea și mentenanța noii magistrale. Aceștia vor lucra în trei schimburi. Este cel mai mare proiect de infrastructură dus la bun sfârșit în București după Revoluție.