Michelin CrossClimate: prima anvelopă de vară legală şi iarna!

Publicat: 02 03. 2015, 13:44

Visul tuturor şoferilor pare a se fi împlinit: s-a inventat primul pneu din lume de vară care poate fi utilizat legal şi iarna. E vorba de un pneu care oferă avantajele unei anvelope de vară pe timpul călduros, dar care îndeplineşte condiţiile legale de folosire şi pe timp de iarnă, la parametri apropiaţi de un pneu de iarnă şi mult superiori unei anvelope mixte.

Un vis împlinit: nu mai trebuie să schimbăm anvelopele de vară cu cele de iarnă

Michelin CrossClimate e prezentată de francezi drept cea mai importantă inovaţie din domeniu anvelopelor auto din ultimele decenii: anvelopa de vară care este legală şi iarna. Nu e vorba de o simplă anvelopă mixtă, ci de una pregătită de performanţă atât pe timpul verii, cât şi pe timpul iernii, cu diferenţe semnificative în comportament care oferă siguranţă pe timp de iarnă şi performanţe foarte bune vara.

Invenţia Michelin vine pe fondul statisticilor care arată că 65% dintre şoferii europeni folosesc anvelopele de vară şi iarna, circa 3-7% dintre şoferi folosesc anvelopele de iarnă şi vara, dar şi a protestelor cu privire la costurile mari necesitate de schimbarea anvelopelor în funcţie de sezon (4 din 10 şoferi europeni consideră că schimbarea anvelopelor iarna şi vara este o constrângere), 

Performanţele pe asfalt ud sunt de top, ne spune Michelin

CrossClimate are, în primul rând, o compoziţie diferită de cea a pneurilor mixte. Banda de rulare este extrem de îngustă, crescând astfel capacitatea compusului de a adera la suprafaţa de rulare indiferent de tipul acesteia (uscată, umedă, acoperită cu zăpadă). În al doilea rând, noul strat intern de cauciuc optimizează eficienţa energetică a anvelopei, reducând generarea de căldură. Inginerii Michelin au redus acumularea de căldură prin utilizarea de siliciu de ultimă generaţie, pe care l-au introdus în amestecul de cauciuc, reuşind astfel să îmbunătăţească economia de carburant a anvelopei.

Profilul anvelopei este în V, cu lamele 3D interblocante. Acestea îmbunătăţesc aderenţa pe zăpadă atât lateral, datorită unghiului zonei centrale a benzii de rulare, cât şi longitudinal, datorită unghiului mai larg din zona umerilor. În plus, lamelele striate, cu o grosime variabilă şi geometrie complexă, produc pe zăpadă un efect de gheară, crescând în acest fel tracţiunea. În fine, combinaţia dintre blocurile de profil cu margini teşite şi lamelele de înaltă performanţă asigură un contact mai bun cu suprafaţa de rulare, pentru îmbunătăţirea performanţelor în ceea ce priveşte frânarea pe carosabil uscat.

Michelin CrossClimate, pe scurt:

– Frânează pe distanţe scurte pe suprafeţe uscate.
– Se încadrează în clasa A de performanţă la frânarea pe suprafeţe umede.
– Este omologată pentru utilizare în timpul iernii, lucru confirmat de marcajul 3PMSF (3 vârfuri muntoase/fulg de nea) de pe flanc, care indică posibilitatea utilizării în timpul iernii, inclusiv în ţările în care echiparea cu anvelope de iarnă este obligatorie în timpul anotimpului rece.

Profilul în V asigură evacuarea rapidă a apei şi zăpezii

Odată cu lansarea sa din luna mai 2015, anvelopa MICHELIN CrossClimate va fi disponibilă în 23 de dimensiuni diferite, de la 15 la 17 inci, ceea ce înseamnă o acoperire de 70% a pieţei europene. Mai multe dimensiuni vor fi disponibile din 2016. Preţurile nu au fost încă anunţate.

Vom testa această anvelopă chiar în Elveţia, revenim cu detalii în zilele următoare!