Motorul diesel este sabotat din interior: Francezii bat ultimul cui în coșciug

Publicat: 29 01. 2021, 17:23
Actualizat: 29 01. 2021, 17:25

Motorul diesel pare să fie sabotat chiar din interior. Francezii, printre cei mai mari iubitori de mașini cu motoare diesel din lume, bat ultimele cuie în coșciugul motorului diesel. Viitorul este electric, iar acest trend este inevitabil – o dovedesc cele mai recente mutări din industria auto.

Intră în Galeria FOTO

Stellantis (compania rezultată din unirea PSA și FCA) a anunțat conversia celei mai mari fabrici de motoare diesel din lume într-un producător de sisteme de propulsie electrice. Fabrica de la Tremery, în estul Franței, producea în perioada de vârf circa 1,5 milioane de motoare diesel anual. Pandemia a redus producția din 2020 la circa 900.000 de motoare, dintre care circa 10.000 au fost deja motoare electrice. Până în 2025, fabrica de la Tremery va produce 900.000 de motoare electrice, producția de motoare termice urmând să fie redusă corespunzător.

Această schimbare dramatică este reprezentativă pentru o industrie auto care accelerează motoarele electrificării. Cererea de motoare diesel a scăzut constant de la izbucnirea scandalului Dieselgate, în 2015. În același timp, noile reglementări UE de protecția mediului, care prevăd amenzi uriașe pentru producătorii auto care depășesc limitele de emisii, i-au împins pe aceștia să accelereze dezvoltarea modelelor electrice.

Motorul diesel este sabotat de cei mai mari fani ai săi: francezii

Faptul că francezii renunță la diesel, în cea mai mare fabrică a companiei care a fost cel mai radical susținător al motoarelor diesel montate pe autoturisme, este semnificativ. Mutarea vine după ce Peugeot, o marcă a grupului Stellantis, a anunțat că înlocuitoarele modelelor 208 și 2008 vor fi lansate exclusiv cu motoare electrice.

Transformarea este radicală, dar pune probleme sociale deosebite. Motoarele electrice sunt incomensurabil mai simple decât un motor diesel – au numai 20% din numărul de componente ale unui motor diesel tradițional. Asta înseamnă că un număr mare de motoare va putea fi produs cu un număr mic de muncitori – o amenințare pentru cei 3.000 de salariați ai fabricii din Tremery.

Mai mult de 50% din mașinile comercializate în Europa aveau motoare diesel în 2015, potrivit informațiilor furnizate de JATO Dynamics. Încă din acest an, mai mult de 20 de modele de mașini renunță la motorizările diesel. Printre acestea, inclusiv modelele Dacia lansate recent – Logan, Sandero și Sandero Stepway. Această mutare va scădea dramatic cota de piață a motorizării diesel.

sursa: Reuters