Nemţii au făcut o modificare minusculă în motor, dar foarte importantă

Publicat: 22 09. 2017, 15:22

This browser does not support the video element.

Volkswagen e datoare cumva să vină cu modificări al motoare aproape de un randament ideal. Scandalul Dieselgate i-a pus în acest rol de compensator pentru greşelile din trecut.

 

Dacă din filtre de particule şi soft-uri nu prea merge să reduci oxizii de azot sau CO2 – ul, atunci mai bine ar fi să încerci cu o redescoperire tehnică. Şi, de obicei, unde e muncă şi efort intelectual, se întâmplă minuni. Deci, de această dată, VW a revoluţionat într-adevăr industria şi ar putea să devină furnizor de motoare cu ciclu Budack pentru alţi producători. Iar asta e şi mai posibil într-un context al eficienţei cerute de client.

 

Toţi vrem acum putere în maşină, consum mic şi poluare la limită. Astfel a venit VW cu acest motor nou, care un singur lucru schimbat şi la un moment dat. Cum se  întâmplă de fapt lucrurile în noul motor Volkswagen cu ciclu Budack. Ce se schimbă în ciclul motor, în cei 4 timpi ai săi, în pistoane, axe cu came şi valve? Cei de la Engineering Explained nu au avut răbdare să cumpere prea multă lume noul Tiguan ca să le dea un sfat.

 

Aşa că, suntem cu explicaţiile pe masă. În loc să se închidă valva de admisie la începutul compresiei din cilindru, ea se închide chiar în timul admisiei, până când pistonul ajunge la fundul cilindrului.  Acest proces este mai bun pentru că pistonul nu mai are de comprimat o cantitate atât de mare de aer. La un volum mai mare de amestec, axele cu came cu timp variabil ţin valvele deschise mai mult şi îmbunătăţesc performanţa.

 

Ciclu e intitulat Budack după inginerul care a reconfigurat deschiderea valvelor în funcţie de cei 4 timpi. Practic este o evoluţie a ciclului Otto. Avantajul mare e un consum mai mic datorită unui ciclu complet “mai” eficient decât cel al motoarelor Atkinson moderne.

 

Sigur că dacă vă uiţai la video puteţi recupera nişte lecţii de mecanică dacă v-am rămas datori pe undeva. Băieţii explică logic şi simplu, pe înţelesul celor mai mari fani Volkswagen.

 

Motorul Budack o să fie o soluţie şi pentru alte maşini din trustul VAG (printre care modele Volkswagen, Audi, Seat).

VIDEO COMPLET EXPLICATIV AICI