Nissan va prezenta conceptul TeRRa la Salonul Auto de la Paris

Publicat: 17 09. 2012, 16:05

Conceptul care se vrea a fi „primul şi singurul SUV cu zero emisii de dioxid de carbon” va fi introdus lumii auto la Salonul Auto Paris 2012. Proiectat mai mult pentru mediul urban decât pentru zone off-road greu accesibile, TeRRa moşteneşte o serie de trăsături de la alte două modele cu înclinaţie urbană ale japonezilor: Murano şi Qashqai. Acestora li se adaugă tehnologia inovatoare a celulelor de hidrogen, devzoltată de japonezi de-a lungul timpului.

Propulsia conceptului 4X4 este relizată cu ajutorul a 3 motoare electrice, după cum urmează. Dacă roţile din faţă sunt acţionate de sistemul de propulsie implementat de japonezi pe electrica Nissan LEAF, în ceea ce priveşte roţile din spate, raţia de putere provine de la câte un motor electric aplasat chiar în interiorul acestora, având la bază tehnologia folosită pe prototipurile Nissan PIVO. Sub capotă regăsim ansamblul de celule cu pile de hidrogen, care pot transforma 1 litru de combustibil în 2,5 kW utilizabili în funcţie de nevoile şoferului.

Şi la capitolul exterior, Nissan TeRRa deţine amprenta inovaţiei în materie de design al caroseriei. Anvelopele masive, garda la sol înaltă, montanţii de grosime considerabilă şi geamurile laterale înguste dau SUV-ului ecologic un aspect musculos şi atletic, fără a neglija însă aspectul aerodinamic. De partea cealaltă a exteriorului atractiv, TeRRa îşi propune un interior cu puternice influenţe digitale, în care elementele decorative cu tonuri metalice se îmbină armonios cu elegantele înserţii din lemn de culoare deschisă

Un element unic şi inovator la Nissan TeRRa îl reprezintă consola cu indicatori de bord, care este de fapt o tabletă electronică portabilă care se comportă ca o cheie inteligentă. Şoferul o poate conecta la urcarea în maşină, pentru a avea acces la informaţii ca viteza de deplasare precum şi la ceilalţi indicatori de bord. Deşi Nissan TeRRA se află încă în stadiul de pur concept, crearea acestuia semnalează intenţia japonezilor de a începe producţia în masă pentru vehiculele cu propulsie bazată pe tehnologia celulelor de hidrogen.