Noua taxă auto 2011 – vezi cât va costa taxa auto 2011!

Publicat: 05 01. 2011, 11:33

Până la apariţia calculatorului pentru taxa auto 2011, vezi mai
jos tabelele oficiale de calcul ale taxei de poluare 2011, valabile
de la 1 ianuarie 2011. După mai multe propuneri de calcul pentru
taxa de mediu 2011, guvernaţii s-au decis asupra următoarlor
valori:

EURO
CO2 Cilindree Vechime
(ani)
Taxa 2010 Taxa 2011
120 1100 0 50 0
120 1100 0 40 2
135 1150 0 73 E5 0
135 1150 0 57 2
140 1200 0 76 0
140 1200 0 66 1
140 1200 0 60 2
140 1200 0 54 3
150 1400 0 130 1
150 1400 0 118 2
150 1400 0 108 3
139 1461 0 220 0
139 1461 0 174 2
185 1598 0 329 0
185 2000 0 413 1
185 2000 0 375 2
185 2000 0 342 3
220 2200 0 765 0
220 2200 0 604 2
250 3000 0 1133 0
250 3000 0 895 2
250 3200 0 1152 1
250 3200 0 1046 2
250 3200 0 953 3
300 4200 0 1867 0
300 4200 0 1475 2

120 1100 308 462 E4 1
120 1100 222 333 3
120 1100 191 286 5
135 1150 315 438 1
135 1150 286 398 2
135 1150 261 362 3
135 1150 225 312 5
140 1200 329 457 1
140 1200 299 415 2
140 1200 272 378 3
140 1200 215 299 6
150 1400 380 787 1
150 1400 315 651 3
150 1400 293 606 4
139 1461 570 1086 1
139 1461 472 899 3
185 1598 777 1264 1
185 2000 1060 2742 2
185 2000 899 2326 4
185 2000 832 2152 5
220 2200 2067 4249 1
220 2200 1711 3516 3
220 2200 1592 3272 4
250 3000 3706 5873 1
250 3000 3365 5333 2
250 3000 3067 4860 3
250 3000 2854 4523 4
250 3200 4681 7407 1
250 3200 4250 6726 2
250 3200 3605 5704 4
250 3200 3336 5279 5
300 4200 6368 9834 1
300 4200 5270 8139 3

150 1400 673 1511 E3 7
150 1400 594 1333 8
150 1400 514 1155 9
150 1400 448 1007 10
150 1400 356 800 11
150 1400 277 622 12
185 2000 2394 5277 5
185 2000 2201 4851 6
185 2000 1970 4341 7
185 2000 1738 3830 8
185 2000 1506 3319 9
185 2000 1313 2894 10
185 2000 1043 2298 11
185 2000 811 1787 12
250 3200 8891 12778 5
250 3200 8174 11748 6
250 3200 7313 10511 7
250 3200 6453 9275 8
250 3200 5593 8038 9
250 3200 4876 7007 10
250 3200 3872 5565 11
250 3200 3011 4328 12

1400 1618 2856 E2 10
1400 1285 2268 11
1400 1000 1764 12
1400 762 1344 13
1400 524 924 14
1400 476 840 15
1400 476 840 16
2000 4488 8160 10
2000 3564 6480 11
2000 2772 5040 12
2000 2112 3840 13
2000 1452 2640 14
2000 1320 2400 15
2000 1320 2400 16
3200 17408 19584 10
3200 13824 15552 11
3200 10752 12096 12
3200 8192 9216 13
3200 5632 6336 14
3200 5120 5760 15
3200 5120 5760 16

1400 980 1848 E1 15
1400 980 1848 16
1400 980 1848 17
1400 980 1848 18
2000 2800 5280 15
2000 2800 5280 16
2000 2800 5280 17
2000 2800 5280 18
3200 10240 12672 15
3200 10240 12672 16
3200 10240 12672 17
3200 10240 12672 18

1400 2940 4438 E0 19
1400 2940 4438 20
2000 8400 12680 19
2000 8400 12680 20
3200 30720 30432 19
3200 30720 30432 20

++++++++++++++++++

Am aflat de la surse din interiorul guvernului că pentru
taxa auto 2011 sunt nu mai puţin de 5 propuneri de calcul în
analiză în acest moment
. Punctul comun al acestora este că
noua taxă auto se va aplica şi pentru motorizările Euro 5 (care
până acum erau scutite de taxă), iar taxa auto pentru celelalte
norme de poluare creşte, în unele cazuri ajungând la o valoare
dublă faţă de taxa auto 2010.

VEZI TABELELE
DE CALCUL PENTRU TAXA AUTO 2011

Vă prezentăm în continuare tabelele de calcul pentru mai
multe exemple
de cilindree, emisii CO2 şi
vechime. Am făcut o medie a celor 5 propuneri de
calcu
l, pe care am comparat-o cu valorile
actualei taxe auto. Totuşi, pentru o comparaţie cât mai bună,
puteţi vedea şi care sunt valorile minime, respectiv maxime ale
propunerilor organismelor abilitate.

În ce priveşte maşinile noi Euro
5
, pentru motorizările de până la 1,4 litri, taxa auto
medie se situează între 100 şi 200 de euro, în funcţie de vechime.
O dată cu creşterea capacităţii cilindrice se remarcă o creştere
susţinută a valorilor pentru taxa auto medie, până aproap de 500
euro. Peste 3.000 cmc, taxa auto medie depăşeşte chiar şi 2.000
euro.

Mai concret, pentru o Dacia Logan 1,2 16V (motorizare
Euro5, emisi CO2 de 135 g/km), taxa auto medie se
cifrează la 136 euro
– ceea ce reprezintă circa 2% din
preţul de bază, de 6.250 euro. Pentru un Duster cu motor 1.5 dCi
110 CP (motorizare Euro5, emisii CO2 de 139 g/km), taxa auto medie
se cifrează la 295 euro – adică tot în jur de 2% din preţul de bază
de 13.750 euro.

În domeniul maşinilor Euro 4, taxa
auto medie este mai mare decât până acum cu circa 50%
, cu
variaţii de +/-20%. În general, sunt destul de mult afectate
maşinile cu vechime de până la 1 an, taxa medie pentru acestea
fiind aproape dublă faţă de modele Euro 4 mai vechi, de până la 5
ani. Din nou, se remarcă taxarea mai accentuată a motorizărilor de
peste 1.400 cmc, în cazul în care cilindreea depăşeşte 3.000 cmc,
taxa auto medie depăşind 5.000 euro – în condiţiile în care una
dintre metodologiile de calcul ajunge chiar şi la valori de peste
10.000 euro.

În cazul maşinilor Euro 3,
creşterea taxei auto medii se cifrează tot în jurul a 50%
,
fiind diferenţe foarte mari între motoarele sub 1,4 litri şi cele
peste această capacitate cilindrică. Interesant, totuşi, că o
maşină cu motor de 1,4 litri, având Euro 4 şi o vechime de 4 ani
are o taxă auto medie mai mare decât o maşină cu Euro 3 şi cu o
vechime de 12 ani! Ceea ce nu prea înseamnă taxă de poluare.

Maşinile cu motoare Euro 2 sunt taxate serios,
peste 2.000 cmc cuantumul taxei auto medii având valori mai mari,
în cele mai multe cazuri, decât valoarea de achiziţie a maşinii.
Lucru care se repetă pentru maşinile cu Euro 1, în timp ce pentru
modelele non-euro înregistrăm taxe auto medii delirante, care
depăşesc chiar şi 30.000 euro pentru motoare mai mari de 3.000 cmc
(situaţie similară cu taxa auto actuală).

Până când guvernul va decide care este modalitatea de calcul
finală, vă lăsăm să vă faceţi o idee despre ce vă aşteaptă
de la taxa auto 2011
, indiferent că vreţi să cumpăraţi o
maşină nouă sau una second hand.