Noul Gordon Murray T.50 – Pentru puriști. GALERIE FOTO

Publicat: 05 08. 2020, 08:35
Actualizat: 05 08. 2020, 08:55

A venit pe lume ultimul hypercar „analog” din istorie: Gordon Murray T.50. Este creația cu care celebrul Gordon Murray aniversează jumătate de secol de carieră. El este cel care în anii ’90 a desenat legendarul McLaren F1.

GALERIE FOTO

Gordon Murray T.50 este succesorul spiritual al lui McLaren F1 din 1992, una dintre primele mașini cu trei locuri din lume. Proiectată în jurul șoferului, T.50 este un model brut și foarte ușor. Doar 986 de kilograme cântărește, adică mai puțin decât Mazda MX-5, e exemplu.

Partea frontală este inspirată, fără dubii, de monoposturile de Formula 1. Un parbriz înclinat, portiere diedre, un acoperiș de sticlă și o aerisire acolo pentru motorul aspirat V12 de 3,9 litri, construit de Cosworth, completează imaginea spectaculoasă a modelului.

Caroseria prezintă numeroase elemente din fibră de carbon. În partea posterioară și-au făcut loc un difuzor de aer impresionant și stopurile cu aspect tridimensional. Evident, atrage atenția ventilatorul amplasat în partea din spate, care ajută la reducerea rezistenței la înaintare cu până la 12,5%, asigurând aproximativ 50 de cai putere în plus, reducând distanța de frânare și crescând forța de apăsare.

Gordon Murray T.50, ultimul supercar analog

Modelul vine cu numeroase elemente de aerodinamică activă și cu șase moduri diferite de aerodinamică: Auto, High Downforce, Streamline, Braking, Test și V-Max Boost. Atunci când cel aflat la volan selectează acest din urmă mod, mașina îi asigură performanțele maxime pentru care a fost proiectată: 700 de cai putere. Altfel, unitatea livrează 663 de cai putere și un cuplu de 467 Nm.

Vă vine să credeți sau nu, motorul poate atinge turații de 12.100, iar acul turometrului poate ajunge de la ralanti în zona roșie în doar 0,3 secunde!

Unitatea V12 este cuplată la o transmisie manuală cu șase rapoarte. Compania nu a comunicat cât durează sprintul de la 0 la 100 km/h și nici viteza maxima. Gordon Murray a dezvăluit că nu este interest să vâneze cifre de performanță cu această mașină.

Gordon Murray T.50 are jante de 19 și 20 de inci cu anvelope Michelin Pilot Sport 4 S.

Un sistem performant de frânare cu discuri carbon-ceramice de 370 de milimetri pe puntea față și 340 de milimetri pe puntea spate lucrează pentru a opri mașina în timp util.

Cabina continuă aerul brut al exteriorului. Postul de conducere este poziționat în mijloc. Șoferul primește un volan din fibră de carbon și un schimbător din titan și o consolă centrală clasică, plus comutatoare rotative din aluminiu.

T.50 nu are oglinzi retrovizoare exterioare clasice. Acestea au fost înlocuite de camere video, iar imaginile sunt redate pe ecrane aflate în cabină. Tot acolo se regăsește un sistem de sonorizare cu 10 incinte.

Cât va costa Gordon Murray T.50?

Fiecare client va avea ocazia să-și personalizeze mașina în urma unei întâlniri cu Gordon Murray, pe durata căreia va putea “proba” mașina. Astfel, scaunul șoferului, volanul și pedalele vor fi poziționate în funcție de preferințele viitorului proprietar.

T.50 va fi lansat în ianuarie 2022 cu un preț de pornire de 2,62 de milioane de euro fără taxe! Doar 100 astfel de unități vor fi construite.