Noul segment ultra-compact dorit de UE ar putea readuce Peugeot 108 pe piață

Publicat: 08 12. 2025, 13:38

Peugeot ar putea lansa un nou model compact, de oraș, ce ar lua locul lui 108, informează Autocar.co.uk.

Peugeot 108 a fost lansat în 2014, iar producția acestuia a fost sistată în ianuarie 2022. Povestea lui 108 începe în 1991, cu Peugeot 106, continuând cu 107 și ajungând la ultimul model, 108. Modelul de bază al companiei în acest segment este acum modelul mai mare, Peugeot 208.

Oprirea producției lui 108 a avut loc din cauza multiplelor regulații ce creșteau prețurile de producție. Astfel, a avut loc un exod din segmentul A.  Citroën, Ford, Opel și Skoda au retras modele din același segment cam în aceeași perioadă.

Totuși, recent, CEO-u companiei, Alain Favey, a sugerat faptul că Peugeot 108, sau cel puțin un urmaș al acestuia, ar putea să apară în gama de modele oferite de aceștia. Acest lucru ar putea să se întâmple dacă noua categorie „E-Car” a Uniunii Europene va fi introdusă.

Ce spune oficialul Peugeot?

Întrebat dacă vom vedea din nou un Peugeot mai mic decât modelul 208, CEO-ul companiei a declarat următoarele: „A fost 108, a fost 107 și a fost și 106 în trecut. Am vândut mai mult de un milion de autoturisme în segmentul A, în trecutul recent. Așadar, cu siguranță dacă va apărea o nouă categorie ce ne va permite să producem mașini profitabile mai mici, atunci evident va fi un loc și pentru Peugeot în acel segment, cum a fost și în trecut”.

Noua categorie a Uniunii Europene ar crea noi reguli și standarde ce ar da mai multă libertate producătorilor auto. Astfel, noul segment de mașini electrice ultra-compacte, destinate zonei urbane, ar putea deveni mai profitabile.

Mai mulți producători auto precum Dacia sau BYD s-au declarat încântați de inițiativă. Citroen au spus și ei că ar putea lansa un succesor al lui 2CV dacă noua categorie va fi implementă.

Detaliile noii categorii „E-Car” nu sunt încă finalizate. Favey a explicat că problema cea mai mare este profitabilitatea. „Este normal să avem sisteme de asistență pe aceste mașini, dar lumea trebuie să înțeleagă faptul că acest lucru va crește prețul. Dacă nu au o problemă cu acest lucru, atunci totul va merge bine” a spus acesta.

Cu cât se adaugă mai multe echipamente și sisteme pe mașini, cu atât va crește prețul, explică CEO-ul Peugeot. Acesta spune că la un moment dat producătorii trebuie să se întrebe dacă toate aceste măsuri au sens, sau dacă există o alternativă.