O companie chineză anunţă în Europa o fabrică de baterii electrice de 2 miliarde de euro

Publicat: 09 07. 2019, 14:51

Un producător chinez de baterii electrice care s-a desprins din Great Wall Motor plănuieşte prima sa investiţie masivă în Europa, informează Reuters, care citează un anunţ al companiei.

SVOLT Energy Technology, care a devenit o companie independentă în 2018, plănuieşte că construiască o bază de producţie într-o ţară din Europa încă nespecificată, unde se vor regăsi un centru de cercetare şi fabrici pentru materiale necesare bateriilor electrice, celule şi module, cu o capacitate iniţială de 20 GWh, a declarat Yang Hongxin, SVOLT general manager, pentru Reuters.

Investiţia se va ridica la aproximativ 2 miliarde de euro, a spus Yang. În acest scop, SVOLT vrea să atragă de la investitori 145 de milioane de dolari în următoarea sa rundă de finanţare din acest an. Va căuta să atragă şi alte fonduri pentru construcţia bazei din Europa, care este programată în a doua jumătate a anului viitor. Producţia ar urma să înceapă în 2022.

Capacitatea de producţie ar urma să crească la 24 GWh până în 2025. Primul client al unităţii de producţie va fi cel mai probabil Great Wall Motors, iar SVOLT este în discuţii că furnizeze baterii şi unor constructori germani şi francezi încă necunoscuţi.

Baza SVOLT din Europa se va adauga unităţii de producţie pe care compania chineză o are în construcţie în Changzhou. Capacitatea iniţială a fabricii din China va fi de 12 GWh, dar aceasta este programată să depăşească 70 GWh.

„Plănuim să avem 5 baze de producţie la nivel mondial, inclusiv în SUA, dar va dura”, a spus Yang. „Planul este să atingem o capacitate de producţie de 100 GWh până în 2025”, a adăugat el.

SVOLT a anunţat că face progrese şi în a dezvolta o baterie litiu-ion fără cobalt – o dorinţă a multor producători este să elimine din compoziţie substanţa minerală tot mai scumpă şi mai greu de obţinut.

Investiţia companiei SVOLT vine într-un moment în care tot mai mulţi constructori europeni au încheiat parteneriate cu producătorii de baterii, iar mijloacele limitate de producţie din Europa au ridicat semne de întrebare asupra depedenţei care se crează faţă de furnizorii asiatici.