Opel – vânzare sau faliment?

Publicat: 04 08. 2009, 12:35

Guvernul german preferă Magna, deoarece astfel ar fi asigurate cele 25.000 de locuri de muncă de la Opel, ceea ce înseamnă şi un important suport al sindicatelor. De asemenea, în cazul unei asemenea preluări, Opel ar putea beneficia de o infuzie de capital de circa 4,5 miliarde, pentru a-şi asigura existenţa şi a reveni cât mai repede la profit.

Pe de altă parte, GM are în vedere, ca şi client pentru vânzarea Opel, grupul de investiţii RHJ, care nu este implicat doar în domeniul auto (de exemplu, deţine Columbia Music Entertainment). Analiştii consideră că acest grup va aplica un procedeu de restructurare care va afecta o mare parte dintre angajaţi, în timp ce fondurile primite de la guvern vor reveni la GM, după ce Opel va fi recumpărată de compania americană.

Astfel, dacă RHJ ar avea câştig de cauză, guvernul german nu va acorda fondurile promise Opel, în timp ce GM acuză că în oferta Magna apar elemente ţinând de proprietatea intelectuală şi de mutarea unor operaţiuni în Rusia, care nu pot fi acceptate.

Interesant, GM are doar 35% dreptul de decizie în privinţa viitorului Opel, care rămâne să fie stabilit de către un comitet de conducere din 5 membri, Opel Trust, care deţine restul de 65%. Iar unele surse au declarat pentru Bloomberg că acest comitet ia în calcul şi posibilitatea intrării Opel în procedura de faliment.

Aşadar, situaţia la Opel rămâne încă incertă, deşi majoritatea analiştilor consideră că se vor face presiuni pentru ca guvernul german să aibă câştig de cauză.