Pe ce loc se află Dacia în topul celor mai valoroase branduri româneşti

Publicat: 29 08. 2017, 14:08

Producătorul românesc de automobile Dacia este considerat cel mai valoros brand românesc din anul 2017, estimat la o valoare de 1,2 miliarde de euro, scrie Ziarul Financiar.

”Modelul de evaluare a valorii brandurilor aplicat cuprinde în principal analiza şi estimarea veniturilor financiare aferente brandului respectiv, forţa acelui brand, dar şi aplicarea altor metode de evaluare financiară conform standardelor internaţionale”, se arată în raportul Brand Finance.

Cele mai valoroase zece branduri româneşti însumează o valoare de aproximativ 2,6 mld. de euro, conform calculelor ZF pe baza informaţiilor companiei Brand Finance. Topul celor mai valoroase zece branduri româneşti includ companii din domenii diverse precum auto, retail, bănci, IT sau telecom.

Pe poziţia a treia în top se află tot un brand din sectorul de retail, anume Dedeman, lanţul românesc de magazine de bricolaj. Brandul Dedeman a fost evaluat la o valoare de 206 milioane de euro.

Următoarele două poziţii sunt ocupate de compania perolieră Petrom, cu o valoare de 162 milioane de euro şi Digi (RCS & RDS), evaluată la 130 mil. de euro, conform aceleiaşi surse citate.

Citeşte mai departe în Ziarul Financiar