Performanța noului Volkswagen Golf R stabilește noi standarde – VIDEO

Publicat: 11 04. 2021, 10:25
Actualizat: 12 04. 2021, 14:53

Dispunând de tracțiune integrală această mașină extrem de dinamică reprezintă standardul tehnologiei din clasa sa: clasa Golf.

Golf R este primul Volkswagen lansat cu un sistem de tracțiune integrală complet nou: 4MOTION cu control vectorial al cuplului R-Performance. Acest sistem, interconectat inteligent prin intermediul setărilor de dinamică ale autovehiculului, face posibile noi dimensiuni ale sportivității.

„Obiectivul nostru pentru Golf R a fost să îi facem caracteristicile de rulare cât mai neutre posibil. Cu alte cuvinte, dorim să ne asigurăm că autovehiculul nu sub- sau supra-virează – trebuie să fie cât mai simplu de controlat în orice moment”, explică Jonas Thielebein, inginerul care se ocupă de Golf R.

VIDEO

Ca dezvoltator Volkswagen R, el se mândrește în mod deosebit cu sistemul de control vectorial al cuplului. Aici, o nouă transmisie finală spate distribuie puterea nu numai între punțile față și spate, ci și între cele două roți din spate. Astfel, agilitatea modelului Golf R este îmbunătățită semnificativ, în special la abordarea virajelor.

Volkswagen Golf R poate fi comandat și cu un pachet R Performance opțional

Pachetul R Performance crește viteza maximă la 270 km/h în acest caz. Pachetul R Performance include de asemenea un spoiler spate mai mare, proeminent pentru apăsare aerodinamică crescută pe puntea spate, roți de 19 inch cu design Estoril și două profile de deplasare suplimentare, „Special” (mod Nürburgring) și „Drift”. Selectarea profilului de deplasare se poate realiza rapid, prin apăsarea butonului R de pe volan.

Departe de drumurile publice, regimul Drift oferă un nivel complet nou al dinamicii de rulare și exploatează la maximum potențialul controlului vectorial al cuplului provocând supravirarea în locul manevrabilității neutre: cuplul maxim posibil în acest regim este disponibil pentru roata aflată în exteriorul virajului.

Sistemul ESC este setat pe „Sport” ca standard în regimul Drift, ceea ce înseamnă că electronica de comandă a modelului Golf R intervine cât mai târziu posibil. Însă, sunt posibile și drifturi reale: nu este necesară decât setarea ESC pe OFF, pentru dezactivare.

Nivel ridicat de control în regimul Special, cât și în regimul Drift

În ambele profile de deplasare ale pachetului R Performance, caracteristicile pedalei de accelerație au fost adaptate cu sensibilitate, pentru a crea un sentiment de performanță nealterat.

Acest nivel ridicat de control reprezintă un avantaj atunci când este vorba despre drifturile perfecte pe zăpadă și gheață sau pe asfalt. Atât în regimul Special, cât și în regimul Drift, calibrarea cutiei de viteze pentru cei 420 Nm a fost optimizată pentru a menține turațiile ridicate în mod constant.

În regimul automat, cutia de viteze cu ambreiaj dublu (DSG) schimbă treptele în sus cât mai târziu posibil și în jos cât mai rapid posibil, ceea ce contribuie la dezvoltarea puterii.

Pentru prima dată de la introducerea DSG, cutia de viteze va rămâne în modul manual pentru ambele regimuri, dacă șoferul a ales acest lucru. Trecerea neintenționată înapoi în regimul automat aparține de acum trecutului.

”Verdictul meu este clar: Golf R este modelul de excepție”

Acesta este un aspect pe care profesioniștii precum Benjamin Leuchter îl așteaptă de multă vreme. Ca ambasador al mărcii și pilot de testare și dezvoltare la Volkswagen, Leuchter a avut o contribuție semnificativă la dezvoltarea și reglajele fine al modelului Golf R. „Verdictul meu este clar: Golf R este modelul de excepție în această linie de produse! Cu noua tracțiune integrală, care distribuie perfect puterea la roți și cu cele două moduri noi de deplasare, Golf R oferă o experiență incomparabil de distractivă la volan.”