Piaţa auto românească – sub lupă

Publicat: 09 05. 2008, 15:17

Rezultatele publicate de patru jucători din segmentul automobilelor de import arată că românii au în antetul listei de cumpărături automobilele, vânzările crescând şi în perioada ianuarie-aprilie 2008, în ciuda consecinţelor neclare privind schimbarea taxei auto aspura bugetelor cumpărătorilor.

Vânzările AutoItalia, importatorul mărcilor Fiat, Alfa Romeo, Lancia, SsangYong, Maserati şi Fiat Vehicule Comerciale, au crescut cu 51,3%
în primele patru luni, la 5.321 unităţi, avansul fiind dat de livrările de autoturisme şi vehicule comerciale ale mărcii Fiat.

Astfel, vehiculele de pasageri Fiat au înregistrat o creştere de 42% în primele patru luni, la 2.665 unităţi, iar Fiat Vehicule Comerciale a consemnat o majorare de 71%, la 2.503 unităţi, reiese din datele companiei, furnizate, agenţiei MEDIAFAX. Pentru marca de lux Maserati, AutoItalia a raportat vânzări în creştere, de la patru maşini în intervalul ianuarie-aprilie al anului trecut, la 10 unităţi în perioada corespunzătoare din 2008.

Vânzările General Motors (GM) în România, pentru mărcile Opel şi Chevrolet, au crescut cu 9,4% în primele patru luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 9.640 unităţi, avansul fiind determinat de automobilele Opel, întrucât marca Chevrolet a consemnat o scădere a cererii. Astfel, vânzările mărcii germane Opel au avansat cu 22,8% în primele patru luni, la 6.140 unităţi, faţă de cele 5.000 de maşini livrate în aceeaşi perioadă a anului trecut, reiese din datele companiei, furnizate. Cele mai bine vândute modele Opel au fost Astra Classic (2.459 unităţi), Opel Corsa (1.614 exemplare) şi noua generaţie Astra (1.419 livrări).

Vânzările Chevrolet au scăzut cu 12,7%, de la 3.806 unităţi în primele patru luni ale anului trecut, la 3.323 maşini în intervalul ianuarie-aprilie din acest an. Primele trei modele Chevrolet, din punct de vedere al livrărilor realizate în perioada ianuarie-aprilie, au fost Aveo (1.844 unităţi), urmat de Spark (887 livrări) şi Lacetti (354 maşini).

Vânzările mărcilor BMW şi Mini în România au crescut cu 58,9% în primele patru luni, la 855 de unităţi, avansul fiind dat de Sport Utility Vehicle-ul (SUV) BMW X5 şi de modelele BMW Seria 3, potrivit datelor companiei importatoare .

Performerul perioadei în materie de creşteri procentuale este însă Mazda, ale cărei vânzări au crescut de cinci ori în primele patru luni ale anului, comercializând 893 de unităţi. Cel mai bine vândut model a fost Mazda3, cu 315 unităţi, urmat de Mazda2, cu 282 de unităţi, Mazda CX-7, cu 125 de unităţi şi Mazda6, cu 106 unităţi.