Ping-pong cu titlul de lider al pieţei de asigurări: Ce companie revine pe primul loc

În perioada ianuarie-septembrie 2018 City a vândut poliţe RCA în valoare de peste un miliard de lei, în timp ce vânzările Allianz-Ţiriac, asigurătorul controlat de puternicul grup german Allianz împreună cu omul de afaceri Ion Ţiriac, a vândut poliţe în valoare de 991 milioane de lei, potrivit calculor ZF făcute pe baza datelor ASF.

Deşi a pierdut primul loc în piaţă, Allianz a înregistrat un ritm superior de creştere al afa­cerilor în comparaţie cu City Insurance, 7% faţă de aproape 5% în cazul City. Spre deosebire de City, Allianz-Ţiriac are un portofoliul echilibrat şi este prezent şi în piaţa asigurărilor de viaţă.

Allianz-Ţiriac avea la finalul lunii sep­tembrie a acestui an o cotă de piaţă de 13,3%, faţă de 13,7% la cât se si­tua acest indicator în cazul City Insurance.

Ascensiunea City la vârful clasamentului lo­cal a început odată cu ieşirea din piaţă a Astra Asigurări şi Carpatica Asig, jucători consacraţi pe segmentul RCA. City a „muşcat puter­nic“ din subscrierile RCA mizând şi pe dezin­te­resul companiilor străine de a vinde RCA în Ro­mânia. În aceste condiţii, City Insurance a ajuns să controleze o treime din vânzările totale de poliţe RCA, mult mai mult de­cât cota de piaţă pe care o deţineau Astra sau Carpatica, jucători bla­maţi în trecut pentru că vând prea mult RCA la preţuri care nu acoperă costurile.

Citeşte continuarea pe Ziarul Financiar