Premieră: Hyundai BlueOn

Publicat: 13 09. 2010, 09:47

„Suntem mândri să prezentăm lumii modelul BlueOn, dezvoltat
integral în Coreea, utilizând cele mai moderne tehnologii Hyundai”,
a declarat Dr. Hyun-Soon Lee, vicepreşedintele Centrului de
Cercetare şi Dezvoltare Hyundai. „Interesul clienţilor şi cererea
de autovehicule ecologice sunt în creştere, iar dezvoltarea acestor
inovaţii tehnologice este crucială pentru asigurarea poziţiei de
lider al industriei auto. Hyundai se angajează să reducă amprenta
de carbon şi să satisfacă necesităţile clienţilor.”

Hyundai a lansat modelul la Casa Albastră, în prezenţa
preşedintelui coreean Lee Myung-Bak şi a miniştrilor pentru
informaţii, economie şi mediu. Alţi aproximativ 50 de oficiali
guvernamentali şi reprezentanţi ai industriei producătoare de
autovehicule electrice au fost, de asemenea, prezenţi. În timpul
ceremoniei de lansare, preşedintele Coreei şi vicepreşedintele
Hyundai au testat împreună noul model în incinta Casei
Albastre.

Hyundai a realizat investiţii totale de 40 miliarde won
(circa 26 milioane euro)
pe decursul ultimului an pentru
crearea BlueOn, model care are la bază hatchback-ul Hyundai de mici
dimensiuni i10. Versiunea electrică a autovehiculului i10 a fost
dezvăluită în premieră la Salonului Auto de la Frankfurt, ediţia
2009.

Hyundai a planificat ca până în luna octombrie să implice 30 de
autovehicule BlueOn ca flote de test pentru mai mule organizaţii
guvernamentale din Coreea. Aceste autovehicule vor fi utilizate în
principal pentru asistarea dezvoltării şi pentru testarea
infrastructurii de încărcare timp de aproape doi ani, până în
august 2012.

Baterii inovatoare LiPoly şi sunet virtual

BlueOn prezintă o structură compactă, cu o lungime totală de
3.585 mm, o lăţime totală de 1.595 mm şi o înălţime totală de 1.540
mm. Autovehiculul este prevăzut cu un motor electric extrem de
eficient, alimentat de o baterie inovatoare LiPoly
(litiu-ion polimer) de 16,4 kWh
, care oferă numeroase
avantaje faţă de alte tipuri de baterii. BlueOn oferă o putere
maximă de 81 CP (61 kW) şi un cuplu maxim de 210
Nm.
Deoarece autovehiculele exclusiv electrice funcţionează doar pe
baza bateriei şi a motorului electric, durata de viaţă şi
capacitatea de stocare a bateriei determină performanţele
autovehiculului. Hyundai a ales bateriile LiPoly deoarece, spre
deosebire de anterioarele baterii hibrid nichel-metal (NiMH),
acestea furnizează aceeaşi putere la o greutate cu 30% mai redusă
şi un volum cu 40% mai mic, sporind eficienţa şi oferind mai mult
spaţiu interior pentru pasageri.

În plus, autovehiculul a fost proiectat să prevină
supraîncărcarea şi problemele privind siguranţa în caz de
coliziune. Hyundai a realizat teste de anduranţă pe distanţe
cumulând sute de mii de kilometri, pentru verificarea siguranţei.
BlueOn atinge o viteză maximă de 130 km/h şi accelerează de la 0 la
100 km/h în 13,1 secunde, mai rapid decât o parte dintre modelele
concurente cu motoare pe benzină din aceeaşi clasă.

BlueOn este prevăzut şi cu un sistem de emitere a unor sunete de
motor virtuale (VESS), care creează un zgomot artificial pentru
sporirea siguranţei pietonilor, deoarece sunetele emise de
autovehiculul electric sunt greu detectabile sau nu există deloc în
cazul conducerii la viteze reduse.

Reîncărcarea

BlueOn poate parcurge o distanţă de până la 140 km cu o singură
încărcare a bateriei. Modelul este prevăzut cu două metode de
reîncărcare: de la prize domestice de 220 V şi prize industriale de
380 V – care oferă viteze de reîncărcare mai mari. În cazul
încărcării de la reţeaua domestică, bateria va fi complet
reîncărcată în şase ore. Prin metoda de alimentare rapidă, bateria
va fi reîncărcată la aproximativ 80% din capacitatea sa în numai 25
de minute. Hyundai va colabora cu Guvernul Metropolitan Seul şi cu
alte agenţii guvernamentale pentru construirea facilităţilor de
reîncărcare.

În plus, componentele acţionate de motor au fost electrificate
astfel încât servodirecţia electrică, pompa de apă electrică şi
sistemul de frânare cu regenerare să poată fi adaptate pentru
BlueOn. De asemenea, pentru confortul şoferului, este instalat un
sistem telematic avansat care indică starea de încărcare a bateriei
şi localizarea staţiilor de reîncărcare. Modelul este dotat si cu
un panou de comandă cu monitor TFT LCD de 4,2 inch şi ghidare
vocală.
Hyundai plănuieşte extinderea capacităţilor de producţie pentru
BlueOn în cursul anului viitor, preconizând realizarea unor procese
de producţie de test şi construirea a 2.500 unităţi până la
finalului anului 2012.