Premierul Cîțu declară război importurilor de mașini second hand. Samsarii sunt devastați

Publicat: 14 05. 2021, 16:05
Actualizat: 14 05. 2021, 16:06

Premierul Florin Cîțu declară război importurilor de mașini second hand. Acesta nu are în vedere taxe suplimentare, ci o metodă care să-i descurajeze pe români să mai importe mașini poluante.

Intră în Galeria FOTO

Samsarii de mașini primesc o lovitură dură după ce Primul Ministru Florin Cîțu a declarat că va lua măsuri pentru limitarea importurilor de mașini second hand. Potrivit premierului, aceste măsuri au fost asumate de Guvern în cadrul negocierilor privind PNRR. Declarațiile au fost făcute în cadrul unei intervenții la Digi24.ro.

Potrivit lui Cîțu, autoritățile nu au în vedere introducerea unor taxe suplimentare, ci măsuri de „demotivare” a celor care importă mașini rulate. Premierul vorbește de „motivații pozitive” ca principală măsură.

Nu este vorba încă despre taxare, este vorba despre a găsi un mecanism de a-i demotiva pe cei care aduc în România mașini poluante. Încă nu știm cum va arăta acest mecanism, dar este o asumare în acest PNRR de a avea un mecanism de a demotiva pe cei care încearcă să aducă mașini la mâna a doua în România. Aici trebuie să fim foarte atenți cum punem lucrurile în perioada următoare. Intră în strategia de reducere a emisiilor de carbon. Vom vedea ce metodă găsim, poți să creezi și motivații pozitive”, a spus Primul Ministru. 

Război importurilor de mașini second hand: Care este planul premierului Florin Cîțu?

Ca exemplu de astfel de motivații pozitive, Cîțu amintește de succesul programului Rabla, care este accesat anual de zeci de mii de români pentru a-și schimba mașina poluantă cu una nouă, mai curată.

„Vom descuraja oamenii să mai cumpere mașini second hand prin motivație pozitivă. Uitați-vă la programul Rabla. Programul Rabla este o motivație pozitivă. Creăm un mecanism prin care oamenii sunt motivați să-și ia o mașină nouă”, a mai spus Florin Cîțu.

Taxa de drum este un alt capitol la care Guvernul dorește să aducă modificări. Potrivit lui Cîțu, există propuneri care vor fi discutate cu experții Comisiei Europene. Pe viitor, se dorește corelarea taxei de drum cu numărul de kilometri parcurși, masa mașinii și alți indicatori care să o facă mai relevantă.

Recent, autoritățile au publicat un plan amplu de reducere a poluării, denumit Planul Național Integrat în domeniul Energiei și Schimbărilor Climatice 2021-2030. Printre măsurile vizate sunt introducerea unei taxe de mediu, interzicerea mașinilor poluante și impozit în funcție de poluare.