Range Rover Evoque, facelift cu stil pentru prima generaţie

Publicat: 23 02. 2015, 19:35

Range Rover a făcut modelul Evoque şi mai atractiv, cel puţin judecând după primele imagini cu faceliftul extrem de apreciatului SUV britanic. Schimbările sunt în primul rând de ordin estetic, dar apar şi două motorizări noi.

Clienţii pot opta dintre două modele de grilă frontală, spoilerele frontale şi posterioare au fost redesenate şi acum arată mai agresiv, mai masiv. Luminile de zi cu LED-uri sunt standard, dar se poate opta acum şi pentru faruri adaptive cu LED. Tot cu LED-uri sunt şi stopurile şi proiectoarele de ceaţă. În fine, clienţii pot opta pentru trei noi modele de jante, cu două tipuri de finisări fiecare.

Un design excepţional care acum e chiar senzaţional. Aveţi altă părere?

La interior au fost aduse modificări estetice indicatoarelor de bord şi a fost implementat un nou sistem multimedia cu ecran color tactil de 8 inci. Acesta recunoaşte gesturile, dar ştie şi să afişeze aplicaţiile mobile de pe telefonul sau tableta şoferului. În versiunea de top, acesta oferă 17 boxe, dar nici cele 6 din echiparea standard nu sunt de lepădat…

LED-uri, LED-uri peste tot!

Scaunele au acum o formă diferită, care îmbunătăţeşte suportul lateral, iar în opţiune pot integra o funcţie de masaj. Tot la interior avem 12 nuanţe de culoare, dintre care două sunt noi – Lunar Ice şi Vintage Tan, dar şi panouri noi de uşi, mai elegante. 

Unul dintre cele mai sexy interioare de SUV. Sau crossover, cum vreţi voi

Apar şi două motorizări turbodiesel noi: un nou motor Ingenium de 150 CP, care anunţă un consum mediu de doar 4.2 litri/100 km şi emisii de doar 109 g/km CO2 (disponibil doar pe versiunea 4×2), dar şi o versiune de 180 CP, cu un consum mediu de 4.8 l/100 km şi emisii de 125 g/km CO2. Ambele sunt Euro6. Cel mai puternic motor rămâne propulsorul de 240 CP benzină. 

Apar şi câteva sisteme noi de asistenţă a şoferului: Lane Keeping Assist, care nu doar că avertizează şoferul la părăsirea involuntară a benzii de rulare, dar foloseşte servodirecţia pentru a corecta traiectoria în cazul în care şoferul nu reacţionează, Autonomous Emergency Braking, care frânează automat pentru a evita sau reduce consecinţele unui impact frontal, fiind capabil să evite accidentele la viteze de până la 50 km/h şi să reducă puternic efectele unui impact la viteze de până la 80 km/h.

OK, noroi, fie, dar cu moderaţie, da?

În fine, Attention Assist monitorizează modul în care şoferul foloseşte volanul şi îl alertează vizual şi auditiv atunci când detectează pericolul aţipirii la volan.

Şi pentru că mai mulţi clienţi de Evoque au dorit să iasă totuşi la noroi cu maşina, acum pot opta pentru sistemul ATPC (All-Terrain Progress Control), deja prezent pe Range Rover şi Range Rover Sport. Acesta permite deplasarea la viteze foarte mici, prestabilite (de la 1.8 km/h la 30 km/h), pentru ca şoferul să se poată concentra mult mai bine la traseul de urmat în teren accidentat. Maşina va şti să distribuie automat cuplul între punţi în funcţie de necesităţi.

Probabil că va avea şi funcţie de parcat pe un singur loc de parcare în oraş. Ceilalţi şoferi ar aprecia…

Vom vedea noul Evoque la Salonul Auto de la Geneva 2015 şi vom reveni cu primele impresii de la faţa locului!