Renault-Nissan-Mitsubishi de aliază cu Google pentru viitoarea generaţie de sisteme de infotainment

Publicat: 18 09. 2018, 11:43

Alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi a încheiat cu gigantul IT Google un parteneriat care se întinde pe mai mulţi ani, scopul acestuia fiind să echipeze modelele constructorilor cu sisteme de infotainment inteligente.

Multiple mărci şi modele ale alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi vor fi echipat cu produsul acestei colaborări, începând cu 2021. 

Astfel, viitoarele sisteme de infotainment ale alianţei vor utiliza sistemul de operare Android şi vor oferi utilizatorilor o nouă gamă de servicii. Pe lângă navigaţie prin Google Maps şi accesul la diverse aplicaţii auto prin Google Store, şoferii vor putea răspunde la apeluri şi la mesaje, vor controla sistemul multimedia şi accesul la informaţie şi vor administra funcţiile autovehiculului prin intermediul Google Assistant.

O veste bună este că sistemul de infotainment folosit la viitoarele modele Renault-Nissan-Mitsubichi, deşi dezvoltat cu Google, va fi compatibil şi cu telefoanele Apple.

Brandurile din alianţa Renault-Nissan-Mitsubichi au vândut în 2017 peste 10,6 milioane de autovehicule pe 200 de pieţe. Deşi o parte dintre modelele vor avea platforma comună pe bază de Android, fiecare marcă va avea posibilitatea să-şi creeze propria interfaţă şi funcţii specifice peste cele oferite de platforma Google.

Parteneriatul încheiat cu Google pentru a echipat tot mai multe modele ale grupului auto cu servicii de conectivitate face parte din planul Alianţei 2022. În cadrul acestui plan, Renault-Nissan-Mitsubishi intenţionează să vândă peste 14 milioane de autovehicule pe an până la finalul lui 2022. Totodată, strategia presupune lansarea a 12 modele pur electrice, noi tehnologii de conducere autonomă şi dezvoltarea sistemului Alliance Intelligent Cloud.