Renault Sport R.S. 01, starul viitorului Renault Sport Trophy!

Publicat: 27 08. 2014, 15:02

Renault R.S. 01 este o maşină radicală, ne spun cei de la Renault, cu ADN-ul pur al tatălui Renault Sport. Cu o monococă din fibră de carbon şi o greutate de doar 1.100 kg, dar cu un motor de peste 500CP, Renault R.S. 01 poate atinge viteze de peste 300 de km/h şi este gândit în mod special pentru circuit, acolo unde, de altfel, va fi aruncat în luptă încă din 2015, într-un nou campionat al World Series by Renault, numit Renault Sport Trophy, o platformă pe care să se afirme viitorii campioni din cursele GT şi Endurance.

Desenat de Laurens van den Acker şi echipa sa, adică cei care au schimbat fundamental modul în care arată Renault astăzi, R.S. 01 arată ca şi când ar fi copilul din flori al lui Renault DeZir şi a unui monopost de Formula Renault 3.5, ne spun oficialii mărcii, iar noi nu îi putem contrazice. Iată mai jos cinci lucruri esenţiale demne de ţinut minte despre această maşină:

1. Renault Sport R.S. 01 este un concept?

NU. Nu este un concept, este o maşină cât se poate de reală, pe care o vei vedea pe circuit. Lată de 2 metri şi înaltă de doar 1.116 mm, R.S. 01 arată ca un concept, dar asta doar pentru că au fost utilizate toate soluţiile aerodinamice aflate la îndemână pentru a realiza, de fapt, un supercar veritabil.

Motorul este amplasat central, iar silueta de GT ne duce cu gândul la maşini mult mai scumpe. Jocul designerilor cu cele două nuanţe de caroserie şi roşul de pe laturile eleronului supradimensionat din spate ne bucură privirea la fel ca la un concept, însă la o privire mai atentă vedem că soluţiile adaptate nu ţin atât de design, cât de necesitatea de a crea o maşină realmente rapidă.

2. Au inovat ceva francezii cu maşina asta?

Da, deşi designerul său, Akio Shimizu, s-a inspirat din celebra Etoile Filante, care stabilea un record de viteză în 1956, depăşind bariera celor 300 de km/h. Printre soluţiile aerodinamice inovatoare se numără captarea aerului prin gurile situate în spatele roţilor frontale şi dirijarea acestuia prin canale special gândite pentru a răci turbochargerele.

Datorită acestor soluţii, coeficienţii aerodinamici depăşesc valorile dorite pentru un GT3 şi ajung în zona obişnuită mai degrabă în DTM – forţa de apăsare la viteza de 300 km/h, de 1.7 tone metrice, este echivalentă cu cea a unei maşini de Formula Renault 3.5! Cu alte cuvinte, o maşină de curse veritabilă.

3. Bun, dă-mi date tehnice despre R.S. 01, multe date tehnice!

Ţi-am spus deja că maşina cântăreşte abia 1.100 de kg. Trebuie să ştii că motorul este amplasat central, şi că vorbim de un Nismo V6 de 3.8 litri twin-turbo, care dezvoltă „peste 500 CP” şi un cuplu maxim de „peste 600 Nm” (aşa scrie în comunicat!), ceea ce duce performanţele lui Renault R.S. 01 în domeniul supercarurilor.

Transmisia este una secvenţială, Sadev, în şapte trepte, cu padele în spatele volanului. Frânele au discuri de 380mm din carbon, iar anvelopele Michelin puse pe jante de 18 inci au fost special dezvoltate pentru această maşină, astfel încât aderenţa este una de vis. Apropo, motorul vine, aşa cum v-aţi dat seama, de pe Nissan GT-R…

4. Unde va concura această maşină?

Renault Sport R.S. 01 va concura în Renault Sport Trophy, o competiţie nouă din cadrul World Series by Renault. Scopul său este să dea o şansă echipelor Pro-Am (profesionali şi amatori), şi să fie o poartă spre competiţiile GT, DTM, ELMS (European LeMans Series) şi WEC (World Endurance Championship). Tocmai de aceea numele său îl împrumută pe cel al primului monopost de Formula 1 produs de Renault.

Specificaţiile sale de securitate sunt de nivelul FIA LMP1 2014. Sezonul 2015 va fi deschis către 20 de echipe de profesionişti şi amatori, clasificate conform regulilor FIA WEC. La evenimentele World Series by Renault, competitorii vor putea da tot ce pot timp de peste 4 ore, de-a lungul unui weekend întreg. Evident, cei mai buni pot fi selectaţi ulterior pentru a ajunge în campionatele superioare.

Campionul din categoria „Pro” va avea şansa de a primi un training complet (simulator, preparare fizică, preparare media etc) pentru a da un test de începător cu echipa Nismo în Super GT-ul japonez. Dacă va dovedi şi acolo că e capabil, are în faţa sa o carieră interesantă.

Campionul din categoria „Am” va avea, la rândul său, şansa de a lua parte în cursa de 24 de ore de la Le Mans 2016, la categoria LMP2.

5. Bun, şi asta cu ce mă ajută pe mine?

Trebuie să ştii că Renault rămâne unul dintre puţinii producători de volum implicat masiv în motorsportul de înaltă performanţă, alături de branduri premium, mult mai scumpe. Nu o să te dai tu cu R.S. 01, dar experienţa acumulată în cadrul curselor va fi transferată la un moment dat şi asupra maşinilor de rând, în special în privinţa motoarelor.

În plus, o poţi admira pe îndelete. Pentru că nu în orice zi vezi un supercar francez, mai ales unul care arată atât de bine!!