Rezultate comerciale Grup Renault – semestru I 2010

Publicat: 09 07. 2010, 12:35

„Suntem încântaţi de rezultatele obţinute în primul semestru din
2010. Grupul Renault afişează o creştere atât a volumelor, cât şi a
cotei de piaţă în toate regiunile Grupului şi pentru toate cele
trei mărci: Renault, Dacia şi Samsung Motors. Performanţa se
explică, în principal, printr-un foarte bun dinamism comercial –
generat de reînnoirea gamei de produse ale celor trei mărci şi de
măsurile de sprijinire ale pieţei auto de care Grupul a ştiut să
beneficieze din plin” a declarat Jérôme Stoll, Director General
Adjunct Comercial şi Vehicule Utilitare.

Pentru primul semestru 2010, evenimentele de referinţă au fost
lansările de produse noi pentru toate mărcile Grupului: pentru
Renault pe piaţa VP – Noul Mégane Coupé-Cabriolet şi Fluence, pe
piaţa VU – Noul Master; pentru Dacia – Duster şi pentru Renault
Samsung Motors – SM5.

Primele 15 pieţe reprezintă aproximativ 85% din vânzările
Grupului. La sfârşitul lui iunie 2010, dintre aceste 15 pieţe, 12
afişează progrese semnificative ale cotei de piaţă, iar 3 sunt în
scădere.

Ţară

Volume S1/2010

Cotă de piaţă VP + VU S1/2010

Evoluţia cotei de piaţă în raport cu anul
2009

Franţa

407 125

28,5%

+ 3,3

Italia

87 028

6,9%

+ 2,3

Coreea de Sud

85 142

11,4%

+ 3,0

Germania

83 807

5,4%

– 0,4

Spania

72 920

10,9%

+ 0,4

Brazilia

64 599

4,3%

+ 0,7

Regatul Unit

59 467

4,9%

+ 2,1

Belgia/Luxemburg

49 262

12,8%

+ 1,7

Rusia

42 227

5,4%

+ 0,6

Turcia

40 639

14,7%

+ 0,4

Argentina

37 893

11,7%

– 0,5

Algeria

37 306

29,3%

+ 6,5

Olanda

25 861

8,7%

+ 2,1

România

23 971

41,9%

+ 4,8

Iran

20 626

2,8%

– 0,2

Perspective comerciale pentru a doua jumătate a anului
2010

În semestrul al doilea ne aşteptăm la evoluţii divergente între
Europa şi restul lumii. În Europa, piaţa ar trebui să-şi continue
tendinţa descendentă, care a început din luna aprilie, odată cu
încheierea programelor de tip Rabla şi consolidarea planurilor de
austeritate în mai multe ţări. În ţările din afara Europei, piaţa
auto ar trebui să crească în continuare datorită unui context
economic mai favorabil.Grupul estimează o piaţă mondială 2010 în
creştere cu aproximativ 8% faţă de 2009, în ciuda unei pieţe
europene în scădere cu 7% până la 9% faţă de anul trecut.