Seat Ibiza și Arona facelift încep producția. Compania mizează pe motoriăzri hibride

Publicat: 12 12. 2025, 14:02

Producția modelelor Seat Ibiza și Arona Facelift a început în Spania, informează Autoevolution.com.

Noile Seat Ibiza și Arona Facelift urmează să fie lansate în luna ianuarie a anului viitor. Producția acestora a început la uzina principală a companiei, în Martorell, Spania. Aflată lângă Barcelona, această fabrică a înlocuit în 1993 unitatea de producție din Zona Franca.

Conform producătorului auto spaniol, atât Ibiza cât și Arona vor primi și un sistem de propulsie mild-hybrid opțional începând cu 2027. În 2028, Leon urmează să primească un sistem de propulsie full-hybrid, alte schimbări similare fiind așteptate în anii viitori.

Facelift-ul aduce noi faruri și o nouă bară față. Au fost aduse modificări și la interior. Similar celor de la Skoda, Seat încearcă să mențină modelele relevante pe unul dintre cele mai competitive segmente. Compania are un motiv bun să facă asta, ambele modele fiind bine vândute.

Spre surprinderea multora, Seat Ibiza este mai bine vândut decât Arona. Ibiza a reușit să vândă 106.679 de unități la nivel global anul trecut, comparativ cu cele 90.274 de unități ale lui Arona. Acest trend s-a menținut și în primele nouă luni ale acestui an.

Ce platformă stă la baza modelelor?

Seat Ibiza este în esență alternativa spaniolă pentru rivalii VW Polo, Skoda Fabia și chiar Audi A1. În plus, din punct de vedere tehnic, este similară cu Arona. Modelul are la bază platforma MQB A0, pe care sunt construite și VW T-Cross și Skoda Kamiq.

Facelift-ul menține atractivitatea mașinilor, mai ales din punct de vedere estetic. Partea mecanica totuși nu a avut parte de multe modificări. Motorul de un litru MPI rămâne în echiparea standard, motorul I3 aspirat fiind disponibil doar pentru versiunea cu o cutie manuala în 5 trepte.

Motorul MPI are 80 de CP și un cuplu de 93 Nm, în timp ce motorul TSI are 95 de CP cărora li se alătură un cuplu de 175 Nm. Varianta turbo este dotată și cu o cutie de viteze în 5 trepte. Versiunea DQ200 a cutiei de viteze DSG este disponibilă doar pentru variantele mai puternice.

O cutie de viteze cu ambreiaj dublu este disponibilă pentru motorul 1.0 TSI de 115 CP, dar și pentru 1.5 TSI de 150 de CP. Cuplul maxim este între 200 și 250 de Nm pentru motorul cu 4 cilindri, ce are doar ambreiaj dublu. Arhitectura MQB A0 nu este compatibilă cu tracțiunea integrală. Aceasta este disponibilă doar pe modelele A1 și Evo.