Studiu: ce apreciază clienţii la mărcile premium? Audi vs BMW vs Mercedes-Benz

Publicat: 08 02. 2012, 14:16

„2012 New Luxury Vehicle Loyalty Study” a fost realizat în perioada septembrie-noiembrie 2011, pe un eşantion de aproape 1.500 de clienţi de maşini premium din SUA, fiind luaţi în vizor cumpărătorii de Acura, Audi, BMW, Cadillac, Lexus şi Mercedes-Benz.

Conform celor de la Polk şi AutoTrader, obiectivul acestui studiu a fost de a înţelege mai bine comportamentul şi atitudinea clienţilor, ceea ce e de un real ajutor pentru marile companii, care îşi pot adapta produsele şi strategiile de comunicare pentru a-şi satisface şi convinge mai eficient potenţialii clienţi.

Astfel, unul dintre rezultatele studiului este un top al motivelor pentru care un client de maşini premium alege un model de la aceeaşi marcă:

  1. Pasiunea pentru marcă: 44%
  2. Calitatea şi fiabilitatea: 33%
  3. Performanţele şi dinamica: 24%
  4. Preţul şi costurile: 16%
  5. Imaginea şi designul: 16%

Este evident că motivul cel mai important ţine de cum înţelege clientul că se identifică sau se potriveşte cu brandul respectiv, în funcţie de valorile comunicate de constructor sau pe care le-a perceput cumpărătorul. Interesant, cea mai mare afinitate pentru marcă s-a înregistrat în rândul clienţilor Cadillac – lucru care, cel mai probabil, ţine de patriotismul uneori exagerat al americanilor.

Clienţii BMW sunt cei mai impresionaţi de performanţele maşinilor, în timp ce Audi este apreciat în principal pentru stil şi imaginea proaspătă. Clienţii de Mercedes-Benz şi Acura pun accentul pe calitatea şi fiabilitatea oferite de maşini, în timp ce aceia care au cumpărat Lexus consideră că relaţia cu dealerii e cel mai important factor care merită apreciat.

Studiul vine, însă, şi cu un alt top: cel al motivelor pentru care clienţii s-au hotărât să schimbe marca:

  1. Preţul şi costurile: 24%
  2. Dimensiunile şi tipul de caroserie: 20%
  3. Pasiunea pentru marcă: 17%
  4. Nevoia de schimbare: 14%
  5. Performanţele şi dinamica / Imaginea şi designul: 13%

Prin urmare, cel puţin în SUA, clienţii nu mai sunt dispuşi să plătească foarte mult pentru maşinile premium, în condiţiile în care pot face unele economii cumpărând un model concurent, fără a face mari concesii în privinţa luxului sau a altor caracteristici. De asemenea, politica creării unor noi nişe se pare că a avut un succes neaşteptat printre clienţi, mulţi văzând diversificarea venind în sprijinul individualizării.

Rămâne de văzut dacă un astfel de studiu, al loialităţii faţă de mărcile premium, va fi realizat şi pe plan european şi dacă rezultatele vor fi diferite în mod semnificativ ori concluziile de la americani pot fi extinse şi pentru situaţia de pe Bătrânul Continent.

Care e părerea voastră:

CE VĂ ATRAGE CEL MAI MULT LA O MARCĂ PREMIUM?