Succesorul lui Toyota Aygo este confirmat oficial

Publicat: 04 03. 2021, 19:47
Actualizat: 04 03. 2021, 19:48

Succesorul lui Toyota Aygo este confirmat oficial. Japonezii rămân fermi pe poziție în segmentul A european, dar vor construi viitorul model pe platforma lui Yaris.

Intră în Galeria FOTO

Toyota a anunțat că va rămâne o forță în segmentul A, chiar dacă ceilalți mari producători par să îl considere neprofitabil. Succesorul lui Aygo va folosi platforma GA-B, fiind al treilea model care face acest lucru, după Yaris și Yaris Cross. Potrivit unui comunicat al Toyota, viitorul model va continua tradiția lui Aygo de model accesibil, preferat de clienții tineri ai mărcii.

Toyota nu oferă detalii, dar lasă să se înțeleagă că succesorul lui Aygo va continua să se bazeze pe motorizările pe benzină, chiar dacă platforma GA-B a fost dezvoltată cu sistemul hibrid de propulsie în vizor. Această decizie s-ar putea schimba, însă, în lumina noilor reglementări europene pregătite de Uniunea Europeană.

Toyota mai spune că, împreună cu Yaris și Yaris Cross, cele trei modele realizate pe platforma GA-B vor totaliza 500.000 de unități produse anual în Europa. Acest volum de producție va asigura economii care vor permite oferirea succesorului lui Aygo la un nivel de preț competitiv.

Succesorul lui Toyota Aygo, confirmat oficial. Cum va arăta mini-ul japonez

Actualul Aygo este produs în Cehia, în fabrica de la Kolin pe care Toyota o deține împreună cu PSA (acum parte a Stellantis). Francezii au anunțat că nu mai doresc să dezvolte succesor pentru Peugeot 108 și Citroën C1, urmând ca Toyota să opereze singură fabrica de la Kolin.

Într-un interviu cu Autocar, vicepreședintele Toyota Europe spunea în 2019 că Aygo este un model profitabil, la care nu intenționează să renunțe. Succesorul lui Aygo va avea cale liberă pe piață, dat fiind că ceilalți producători au abandonat segmentul A sau urmează să o facă.

Succesorul lui Aygo ar putea adopta o caroserie diferită, profitând astfel de popularitatea crossoverelor. În acest fel ar justifica un preț de achiziție mai mare care ar putea masca mai ușor costurile unui sistem hibrid de propulsie. Până când japonezii se vor hotărî asupra formei pe care o va adopta succesorul lui Aygo mai este cale lungă. ACesta nu ar ajunge pe piață mai devreme de 2023.