Țara în care Logan se construiește fără licență. Producătorului nu-i pasă de amenzi!

Publicat: 17 11. 2020, 13:52
Actualizat: 17 11. 2020, 21:39

Logan se construiește fără licență și fără implicarea Grupului Renault într-un stat asiatic. Producătorului nu îi pasă de faptul că este pasibil de sancțiuni.

GALERIE FOTO

Iranienii construiesc Logan fără implicarea Grupului Renault. Un producător local cu sediul la Teheran și-a anunțat planurile de a produce în masă o versiune iraniană a mașinii românești. Doi ani au trecut de când Renault s-a retras din Iran, la presiunea guvernului american, după ce Statele Unite au acuzat Teheranul de producerea armamentului nuclear.

SAIPA este numele companiei care va realiza un Logan local. Este al doilea cel mai mare producător auto din statul din sud-vestul Asiei. Până atunci, Dacia Logan se producea în Iran sub denumirile de Renault L90, Renault Tondar 90 și Renault Pars Tondar. Modelele prezentau diferențe minime. Acestea au, de fapt, la bază, Dacia Logan de primă generație. Cele trei se construiau acolo începând cu anul 2013.

Logan din Iran, mai bun decât cel european?

Javad Soleimani, CEO-ul companiei, explică faptul că SAIPA a reușit să producă în Iran 85% dintre piesele necesare și că angajații dețin cunoștințe suficiente pentru a construi Logan acolo. În perioada în care mașina se construia sub tutela Renault, doar 45% dintre componente erau realizate în Iran.

“Mașina va avea o calitate superioară față de versiunea construită înainte de 2018, sub egida Renault”, promite CEO-ul, care nu are acordul francezilor pentru a realiza un Logan în Iran. Grupul Renault a oprit și furnizarea de piese către Iran și și-a retras suportul tehnic și financiar.

Modelul va fi ușor restilizat, susțin iranienii, și va primi tehnologii moderne.

Prima generație Dacia Logan a fost lansată în urmă cu 16 ani. La acea vreme, Logan, cu logo Dacia sau Renault, era produs în România, Iran, India, Rusia, Columbia și Africa de Sud.

Logan nu este primul model european produs în Iran exlusiv pentru piața locală, fără licența companiei europene. Tot acolo, Iran Khodro Company produce Peugeot 301 fără implicarea PSA.