Testul care spune cât de multă încredere poţi să ai în Opel-ul anului

Publicat: 06 07. 2017, 11:41

This browser does not support the video element.

Opel Insignia a trecut testul de care mai aveai nevoie ca să te convingi că rămâne o maşină serioasă. Grand Sport 1.6 CDTi a fost “bubuit” la Euro NCAP până a scos rezultatul aşteptat de la o maşină nemţească. A luat 5 stele şi rezultate foarte bune la cele 4 subcategorii de test. Protecţia adulţilor are un scor de 95%, copiii – 85%, pietonii – 78% şi sistemele electronice de siguranţă pasivă  – 69%.


Iată şi comunicatul Opel România

Rüsselsheim.  Euro NCAP a confirmat integritatea conceptului de siguranţă totală al noului Opel Insignia. În cadrul celei mai recente evaluări a siguranţei publicate astăzi, Euro NCAP a acordat autovehiculelor Insignia Grand Sport şi Insignia Sports Tourer punctajul maxim de cinci stele. Noul vârf de lance al mărcii Opel a obţinut punctaje mari la toate categoriile evaluate: protecţia adulţilor, protecţia copiilor, protecţia pietonilor şi sistemele de asistenţă pentru siguranţă.

Comentând performanţa noului Insignia în cadrul testelor de impact, Euro NCAP a menţionat în special două dintre sistemele de siguranţă inovatoare ale autovehiculului. Noua capotă activă care, în cazul unei coliziuni, se ridică în câteva fracţiuni de secundă, mărind astfel distanţa până la motor şi asigurând o protecţie sporită a pietonilor, „a avut rezultate impresionante la contactul cu pietoni de diferite staturi şi la o gamă largă de viteze”. Rafinatul sistem de frânare automată de urgenţă, care poate detecta pietoni şi alte autovehicule, a funcţionat bine … (şi) … a înregistrat rezultate impresionante la viteze mari de deplasare pe autostradă, prevenind accidentele sau reducând consecinţele acestora”.

„Punctajul maxim acordat de Euro NCAP demonstrează faptul că elementele individuale de siguranţă ale noului Insignia alcătuiesc un sistem total”, a declarat Peter Küspert, director de Vânzări şi Servicii post-vânzare. „Însă importanţa pe care Opel o acordă siguranţei nu se observă numai la modelul nostru vârf de lance; şi cei mai noi membri ai gamei noastre de produse, Crossland X şi Grandland X, sunt echipaţi cu avertizarea privind o coliziune frontală cu frânare automată de urgenţă, deoarece dorim să oferim clienţilor noştri cele mai noi tehnologii în materie de siguranţă. În definitiv, după cum o spune şi noul nostru slogan, viitorul aparţine tuturor”.

Pe lângă capota activă şi frânarea automată de urgenţă, noul Insignia impresionează prin multe alte sisteme de asistenţă ultra-moderne. Niciun alt autovehicul din clasa sa nu oferă o aşa mare varietate de tehnologii inteligente precum noua generaţie a vârfului de lance al mărcii Opel:

• Sistemul de iluminare cu matrice IntelliLux LED® : cele 16 segmente LED pentru faza lungă, integrate în farurile extrem de subţiri ale autovehiculului Insignia permit adaptarea extrem de precisă a modului de iluminare la situaţia din trafic. Astfel, trecerea între multiplele modele de iluminare este mai rapidă şi insesizabilă.
• Afişaj pe parbriz: informaţiile referitoare la viteză, indicatoarele rutiere, viteza setată pentru limitatorul de viteză şi tempomatul adaptiv, precum şi instrucţiunile de navigaţie sunt proiectate pe parbriz. Şoferul are toate informaţiile în câmpul său vizual, putându-se astfel concentra doar la situaţiile din trafic.
• Automatic Cruise Control (ACC) cu frânare automată de urgenţă: utilizează o cameră video şi senzori radar pentru a măsura distanţa faţă de autovehiculul din faţă şi adapta viteza în consecinţă. Dacă această distanţă scade rapid atunci când şoferul autovehiculului din faţă frânează brusc, pe afişajul de pe parbriz se aprind LED-uri roşii şi sunt emise semnale sonore de avertizare. În acelaşi timp, ACC iniţiază automat o frânare de urgenţă, mai rapid decât ar putea reacţiona în mod normal o persoană.
• Asistentul pentru menţinerea benzii de circulaţie cu corectare automată a manevrelor: atunci când sistemul detectează că autovehiculul părăseşte accidental banda sa de mers, nu doar semnalizează acest lucru pe afişaj, ci şi deplasează uşor volanul pentru a repune autovehiculul pe traiectoria corectă la viteze între 60 şi 180 km/h.

Acestea sunt completate de sisteme de asistenţă care asigură o vizibilitate panoramică excelentă, astfel că avantajele acestora se remarcă îndeosebi în traficul urban:

• Pentru prima dată la Opel, camera video de 360°: constă din patru camere individuale amplasate pe fiecare parte a autovehiculului. Sistemul combinat asigură o perspectivă panoramică opţională, la 360 de grade, facilitând manevrele de parcare şi cele efectuate la viteze reduse. Astfel, şoferul are totul în câmpul său vizual, pe ecranul IntelliLink de pe consola centrală.
• Camera video pentru marşarier: indică zona din spatele autovehiculului pe ecranul tactil IntelliLink atunci când este cuplată treapta de marşarier. Pe ecran sunt afişate linii de ghidare dinamice bazate pe unghiul de rotire a volanului, care ajută şoferul să efectueze manevre precise la parcarea cu spatele.
• Avertizarea privind traficul din spate. Sistemul utilizează senzorii radar din bara de protecţie spate pentru a detecta obiecte aflate la o distanţă de până la 20 m şi 90 de grade faţă de partea stângă sau dreaptă din spate şi avertizează prin semnale vizuale şi acustice, o funcţie foarte utilă la ieşirea cu spatele dintr-un loc de parcare cu vizibilitate limitată.
• Sistemul avansat de asistenţă la parcare: senzorii cu ultrasunete integraţi în barele de protecţie faţă şi spate ale modelului Insignia identifică locurile de parcare adecvate şi detectează eventualele obstacole. După identificarea unui loc de parcare adecvat, sistemul parchează automat autovehiculul, fără să fie necesar ca şoferul să atingă volanul. Şoferul controlează doar pedalele şi schimbarea treptelor de viteză.

O mulţime de alte sisteme automate de asistenţă ce utilizează senzori radar şi camere video completează portofoliul, sporind siguranţa la bordul autovehiculului Insignia. Printre acestea se numără sisteme consacrate precum:

• Avertizarea la schimbarea benzii de rulare cu Avertizare privind unghiul mort lateral. Senzorii radar îndreptaţi înspre spate au o rază de până la 70 m în spatele oglinzilor exterioare de pe partea stângă şi dreaptă, avertizând astfel şoferul cu privire la prezenţa altor participanţi la trafic pe benzile alăturate. Prin urmare, sistemul previne coliziunile iminente atunci când şoferul încearcă să schimbe banda prea repede.
• Indicarea distanţei de urmărire pe afişajul central de informaţii: utilizează camera video sau senzorii radar din faţă pentru a detecta autovehiculele care se deplasează în faţă şi calculează în câteva secunde distanţa până la acestea. O pictogramă stilizată sub formă de autovehicul de culoare verde simbolizează autovehiculul din faţă. Dacă distanţa nu este suficientă, avertizarea privind distanţa de siguranţă este activată şi simbolul devine portocaliu.
• Sistemul de avertizare privind o coliziune frontală: ajută şoferul să evite sau să reducă efectul coliziunilor frontale, frânând de urgenţă autovehiculul în funcţie de situaţie. Dacă modelul Insignia se apropie prea mult de autovehiculul din faţă, sistemul avertizează şoferul printr-un semnal sonor puternic, un avertisment vizual pe panoul de instrumente şi o proiecţie LED pe parbriz. Şoferul poate alege dintre setările „distanţă mică”, „distanţă medie” sau „distanţă mare”.
• Asistentul pentru recunoaşterea indicatoarelor rutiere: cea mai nouă generaţie a sistemului TSA poate detecta şi afişa indicatoarele rutiere rotunde, cum ar fi cele de limitare a vitezei şi încetarea interdicţiilor, precum şi multe indicatoare dreptunghiulare. Sistemul procesează datele furnizate de camera video frontală şi hărţile sistemului de navigaţie opţional. Limitele de viteză sunt indicate şi pe afişajul de pe parbriz, dacă autovehiculul este echipat cu acesta.