Toyota România începe o campanie de rechemare în service

Publicat: 09 02. 2010, 15:23

Toate
acestea vor fi verificate la nivel naţional pentru probleme cu
pedala de acceleraţie. Posesorii acestor vehicule vor primi
scrisori de informare de la dealerii Toyota de la care şi-au
achiziţionat maşina, prin care vor fi invitaţi pentru programări în
service.

Verificarea unei maşini va dura aproximativ 30 de minute, costurile
urmând să fie suportate de către companie. Campania de rechemare
este o măsură preventivă ce are ca scop verificarea tuturor
vehiculelor indicate de către Producător (Toyota Motor Europe),
chiar dacă posesorii acestor maşini nu au indentificat nicio
problemă la nivelul pedalei de acceleraţie.

În România, la fel ca şi în Europa, nu a avut loc niciun accident
cauzat de eventuale disfuncţionalităţi la nivelul pedalei.
La modelele incluse în acţiunea de recall există posibilitatea ca
pedala de acceleraţie să rămână blocată mecanic într-o poziţie
parţial apăsată sau să revină lent la poziţia normală. Acest
comportament este cauzat de probabilitatea apariţiei uzurii la
mecanismul pedalei.

Uzura progresivă, în combinaţie cu anumite condiţii de funcţionare
şi de mediu, pot genera o frecare mai mare la nivelul mecanismului,
astfel încât, cu intermitenţă, pedala de acceleraţie să poată fi
apăsată mai greu, să revină mai încet la poziţia normală sau, în
cel mai rău caz, să rămână parţial apăsată.

Procedura de remediere dezvoltată de inginerii Toyota include
instalarea unei plăcuţe de oţel în ansamblul pedalei de
acceleraţie, menită să creeze un spaţiu ce reduce frecarea din
interiorul mecanismului.

În ceea ce priveşte acţiunea de rechemare la nivel internaţional
pentru modelul Prius, Toyota România menţionează că, la nivel
naţional, au fost comercializate 7 unităţi din actuala generaţie
Prius, ce vor fi verificate în conformitate cu procedura stabilită
la nivel internaţional.