Vânzări maşini noi Franţa: Dacia Sandero se ţine bine!

Publicat: 09 06. 2010, 15:47

În primele 5 luni ale lui 2010, vânzările de maşini noi pe piaţa
franceză sunt dominate de mărcile autohtone Renault, Peugeot şi
Citroen. Însă în Top 10 apare, pe locul 4, o poziţie foarte bună,
şi Dacia Sandero.

Ceea ce reprezintă o performanţă excelentă pentru modelul
românesc, care, cu 7.064 de unităţi vândute în luna mai, este
devansat doar de Peugeot 207, Renault Clio şi familista Renault Scenic. În perioada
ianuarie-mai 2010, Dacia Sandero a fost vândută într-un număr de
37.124 unităţi
, modelul românesc ajungând la o cotă de
piaţă de 3,8%, o valoare peste aşteptări.

În mod interesant, chiar dacă Franţa trece printr-o perioadă de
criză, cel mai vândut model, atât în luna mai, cât şi în
primele 5 luni ale lui 2010, este Peugeot 207
, designul
micului leu fiind unul dintre principalele argumente ale succesului
său de piaţă. Renault completează locurile 2 şi 3 ale podiumului cu
modelele Clio şi Twingo, Clio fiind la o diferenţă de mai puţin de
2.000 de unităţi de concurentul cu sigla de leu.

După Dacia Sandero, cele mai vândute modele sunt tot
două modele Renault, Megane şi Scenic
, grupul francez
având o cotă de piaţă foarte bună în Franţa. Dacia Sandero mai
poate fi lăudată dintr-un punct de vedere: are vânzări mult mai
bune decât Peugeot 206+, care, deşi are un succes de piaţă
interesant, nu reuşeşte să convingă atât de mulţi clienţi precum
modelul românesc, în ciuda unui facelift care apropie 206+ de
imaginea urmaşului 207.

Totodată, Dacia Sandero se vede încununată şi cu
titulatura de cel mai vândut model de import în Franţa
,
luându-le clar faţa unor maşini cu pretenţii crescute, cum ar fi
Ford Fiesta sau Volkswagen Golf. De fapt, maşinile germane au un
succes am putea spune chiar moderat, mărcile franţuzeşti
dominându-le clar (ceea ce nu e neapărat o surpriză pentru
francezi).

Spre deosebire de Sandero, breakul Logan MCV are
vânzări de peste 5 ori mai mici
, în primele cinci luni ale
lui 2010 fiind comercializate doar 7.388 de unităţi (aproape
volumul în care s-a vândut Sandero doar în luna mai). Totuşi, e
bine că vorbim de o evoluţie constantă a vânzărilor acestui model,
care se pare că nu reuşeşte să beneficieze aşa de mult de pe urma
titulaturii de „cel mai ieftin model cu 7 locuri” de pe piaţa
franceză.

Aşadar, grupul Renault are numai de câştigat de pe urma „fiicei”
mai mici Dacia. Dar nu numai atât – cel mai vândut model japonez
din Franţa în primele 5 luni ale lui 2010 este Nissan Qashqai, care face parte tot din familia
grupului auto francez.