Vânzări Porsche Panamera în primul an de producţie

Publicat: 16 09. 2010, 12:48

De la lansarea comercială, începută în septembrie 2009 în
Europa, Porsche Panamera a
ajuns, după un an, la un număr de 22.581 maşini
comercializate
. Iar, ca producţie, s-a depăşit deja
„borna” celor 25.000 de unităţi.

Din cele peste 22.000 de exemplare vândute în întreaga lume,
peste 10% (adică 2.530 de exemplare) au fost vândute pe
piaţa domestică Germania
. Unde, în ciuda scăderii drastice
a vânzărilor totale de maşini, cei de la Porsche văd crescând de la
lună la lună numărul de clienţi de Panamera.

Cea mai de succes versiune este Panamera 4S,
model dotat cu tracţiune integrală, având 400 CP şi care este
penultima versiune în gamă: nu mai puţin de 9.394 de clienţi au
optat pentru această versiune, în timp ce Panamera Turbo a fost
cumpărată de numai 6.171 clienţi.

Versiunea intermediară Porsche Panamera S (cu transmisite doar
pe puntea spate) a fost preferată de 4.563 de clienţi, iar
versiunile de bază Panamera şi Panamera 4 au fost cel mai
puţin vândute
: prima a convins doar 1.181 clienţi, iar a
doua un număr de 1.209.

Interesant, versiunea de bază recent lansată, Porsche Panamera V6, deşi de foarte puţin timp
pe piaţă, a reuşit să convingă până acum 2.390 de clienţi
.
Totuşi, este clar că Panamera rămâne una dintre cele mai râvnite
maşini de lux, versiunile de top bucurându-se de cel mai mare
succes.

Cele mai multe Panamera vândute au fost vopsite în negru „Basalt
Black” (20,1%), nuanţă urmată de „Carrera White” (15,2%) şi „Carbon
Grey” (14,7%). Iar metropolele cu cele mai multe Panamera
sunt, în ordine, Los Angeles (890 exemplare)
, New York
(760 exemplare), Hong Kong (300 exemplare) sau Dubai (285
exemplare).

Urmează versiunea Panamera Hybrid, care probabil
va convinge suficient de mulţi clienţi care vor să pozeze în
prieteni ai naturii, iar în 2013, Panamera va beneficia de un
facelift, dar va da naştere şi unei versiuni coupe cu două
portiere, poate chiar şi unui cabriolet.