Cât costă un Volkswagen Broscuță (”mașina poporului”) pe Autovit.ro? Este cel mai cunoscut VW din toate timpurile

Publicat: 25 11. 2020, 11:24
Actualizat: 25 11. 2020, 11:26

Volkswagen Type 1, cunoscut sub numele de Beetle, Fusca, Coccinelle, Vocho, Bug, Volky sau Käfer (în germană) și Broscuță (în limba română), este o mașină compactă, produsă de Volkswagen din anul 1938 până în anul 2003.

Cu toate că numele de „Beetle” și „Bug” au fost repede adoptate de către publicul larg, abia începând cu august 1967 VW a început folosirea numelui în materialele promoționale. Mai înainte se numea fie „Type I” sau 1200, 1300 fie 1500, acestea fiind numele sub care era comercializată în Europa înainte de 1967.

Revenind în zilele noastre, cei care vor să-și cumpere un Volkswagen Broscuță, cum este el cunoscut în țara noastră, au la dispoziție site-ul Autovit.ro.

În Câmpina se vinde un Beetle cu 7.499  de Euro

După cum menționează proprietarul în anunț, acest Volkswagen Beetle / Kafer fabricat în anul 1971, a fost restaurat integral în 2019. Restaurarea a fost o operațiune complexă care a constat în refacerea mașinii cu piese originale.

Galerie Foto

Motorul funcționează impecabil, pornește la sfert de cheie chiar și iarna. Interiorul a fost schimbat tot anul trecut, iar partea electrică a fost și ea refăcută complet. Mașina a avut doar doi proprietari și are un rulaj de aproximativ 10.000 de km.

Despre Volkswagen Beetle ”mașina poporului”

VW Beetle datorează o mare parte din succesul său inginerului de origine austro-ungară Béla Barényi care, în 1925 (cu 5 ani înainte ca Ferdinand Porsche să facă publică versiunea sa), concepea un prototip ce avea să stea la baza renumitului model.

O altă personalitate care a adus o contribuție semnificativă la nașterea Type 1 a fost mecanicul austriac Hans Ledwinka, ce a integrat multitudinea de inovații ale sale în modelul Tatra T77. Versiunea îmbunătățită, T79, este modelul ce l-a impresionat pe Adolf Hitler și l-a determinat să aducă pe străzile germane un automobil similar. Mai exact, Führerul își dorea o mașină pentru 5 persoane, capabilă să atingă 100 km/h și accesibilă oricărui german, costând cel mult 1.000 de mărci.

În mod cel puțin surprinzător, modelul ce avea să intre în producție, definitivat de Ferdinand Porsche, va fi inspirat, chiar la sfatul cancelarului, din schițele inginerului ungur Josef Ganz, un evreu.