Volkswagen E-Scooter, ”trotineta” electrică de la VW

Publicat: 20 04. 2011, 13:52

Deşi am putea spune că arată aproape caraghios (de aici şi
termenul „trotinetă” din titlu), Volkswagen E-Scooter
Concept reprezintă o surpriză inedită la Shanghai 2011
, VW
alăturându-se astfel unor constructori precum BMW (cu
Mini Scooter E
) sau Mercedes-Benz (cu smart escooter).

Totuşi, nu este pentru prima dată când Volkswagen trece din
domeniul pe patru roţi în cel pe două roţi – anul trecut, tot la
salonul auto chinezesc, VW a prezentat
Bik.e Concept
, o bicicletă electrică high-tech. Prin urmare,
VW E-Scooter am putea spune că e o evoluţie importantă de
la acea bicicletă electrică.

Volkswagen E-Scooter cântăreşte doar 20 kg fără baterii,
fiind propulsat de un motor electric de 350 watt
.
Conceptul anunţă o autonomie de circa 40 km, în timp ce viteza
maximă se cifrează la aproape 50 km/h, suficient pentru traficul
urban. Bateria este de tipul nichel-metal-hibrid, având un gabarit
redus, fiind uşoară şi putând fi schimbată foarte facil.

Proiectanţii vor, însă, ca pe viitorul scuter electric
de serie să adopte un motor electric mai puternic, de 700
watt
, o baterie litiu-ion, care să ofere o autonomie mai
ridicată, precum şi un sistem de recuperare a energiei la frânare
sau deceleraţie.

Interesant, conceptul Volkswagen E-Scooter nu poartă
emblema VW, oficialii analizând cu atenţie piaţa de scutere
electrice din China
– care, în acest moment, înseamnă
circa 20 de milioane de exemplare vândute pe an, cu preţuri medii
de 500 USD. Modelul de serie, care nu va apărea înainte de
2012, se preconizează că va avea un preţ dublu, de aproape 1.000
USD
, dar va oferi o calitate net superioară, precum şi
unele dotări inedite (un sofisticat computer de bord sau lumini de
poziţie cu LED-uri).

În funcţie de succesul pe care viitorul model de serie îl va
avea pe piaţa chineză, ar putea urma comercializarea pe plan
mondial a lui Volkswagen E-Scooter. Oricum, e clar că
germanii vor să acopere orice nişă de piaţă din domeniul
transportului personal
,
segmentul moto fiind vizat cu insistenţă
.


CE PĂRERE AVEŢI DESPRE UN SCUTER ELECTRIC VOLKSWAGEN DE
SERIE?